10 bodov ako napísať dobrý názov článku

4.73/5 (15)

Ak sa naučíte písať zaujímavý názov článku budete si zvyšovať návštevnosť a mieru prekliku na blog. Pretože dobré názvy článkov podnecujú zvedavosť ľudí. Ak budete postupovať podľa týchto 3 krokov, naučíte sa v čom je tajomstvo pri písaní obsahu článku a následne z toho vyplývajúcej tvorbe jeho názvu. Akonáhle sa naučíte pravidlá správneho písania nadpisov článkov, použite tento zoznam ako kontrolóra a indikátor kvality, ktorý podmieni prítomnosť len tých najlepších príspevkov. 

 

Špecifickosť.

Najlepšie názvy článkov sľubujú niečo špecifické pre užívateľa. Napríklad názov tohto článku konkrétne sľubuje 10-bodový kontrolný zoznam, ktorý pomôže čitateľovi vymyslieť dobrý názov príspevkov, a to je presne to, čo čitateľ dostane.

 

Tón zodpovedá očakávaniu publika.

Najlepšie nadpisy hovoria priamo k publiku, na ktoré je zacielený blog. Pomocou slov a štýlu, s ktorým je publikum spokojné a očakáva. S ohľadom na to, sa uistite,  že názvy vašich blogových príspevkov sú napísané jedným tónom a použite jazyk, na ktorý vaše cieľové publikum bude reagovať pozitívne.

 

Akčné slová.

Najlepšie názvy článkov nenudia publikum. Rozrušujú divákov, energizujú publikum a motivujú čitateľov, aby klikli a čítali viac. Vyhnite sa pasívnemu tónu v názvoch blogových príspevkov. Namiesto toho použije aktívny tón a prinúťte publikum, aby podniklo kroky ku kliknutiu a čítaniu ďalších informácií.

 

Jedinečný názov článku.

Najlepšie názvy článkov nevyzerajú ako každý iný názov príspevku na stránke, kde sú publikované (alebo na iných blogoch a web stránkach). Namiesto toho, najlepšie nadpisy odlišujú obsah od všetkého ostatného, ​​čo užívateľ môže nájsť online. A tiež  prinúti čitateľa  veriť, že váš blog je miesto, kde môžete nájsť  informácie, ktoré nadpis sľubuje.

 

Názov článku vyvoláva záujem dozvedieť sa viac.

Ako už bolo spomenuté vyššie, najlepšie nadpisy vyvolávajú zvedavosť a donútia užívateľa prečítať si celý príspevok. Premýšľajte o  miestach, kde užívateľ môže prísť do kontaktu s názvom článku a rozhoduje sa , či sa má kliknúť a čítať. Nadpis môžu vidieť vo výsledkoch vyhľadávania, na sociálnych sieťach ako je  Twitter, na Facebooku, v RSS, atď.  Váš nadpis musí dostatočne zdvihnúť záujem, ale tak aby užívateľ nepociťoval nátlak. 

 

V názve je jasné, kto je cieľové publikum.

Najlepšie nadpisy jasne určujú, o čom je obsah, takže ľudia, ktorí prekliknú a čítajú obsah, sú ľudia, ktorí o obsah majú záujem a budú mať z neho úžitok. Títo užívatelia sú vaše cieľové publikum a s najväčšou pravdepodobnosťou budú obsah, ďalej  zdieľať  s vlastným publikom, a stanú sa lojálnymi čitatelia blogu. 

 

Zrozumiteľnosť.

Najlepšie názvy sú stručne a  poodhalia detaily. Píšte však k veci, pretože málo ľudí má čas brodiť sa balastom. Váš nadpis rozhoduje o tom, či sa užívateľ preklikne, alebo nie. 

 

Nadpis je užitočný, zaujímavý, alebo zmysluplný pre publikum.

Najlepšie názvy ponúkajú užitočný, zaujímavý, alebo zmysluplný prínos pre publikum. Inými slovami, publikum vie už z prečítania nadpisu, že bude mať prospech z času stráveného pri čítaní príspevku.

 

Názov článku neklame.

Najlepšie názvy nepoužívajú návnady a techniky sugescie, ktoré spôsobujú, že publikum sa dostane niečo iné, než je obsah príspevku.

 

Kľúčové slová.

Najlepšie nadpisy obsahujú kľúčové slová na zvýšenie návštevnosti s vyhľadávania. Avšak tieto kľúčové slová sú zahrnuté iba vtedy, keď znejú prirodzene v rámci názvu. Inými slovami, kľúčové slová a optimalizácia pre vyhľadávače sú dôležité pre rast blogu, ale nemali by ste ohroziť kvalitu vašich príspevkov tým, že trváte na tom, že musia obsahovať kľúčové slová. Ak kľúčové slová v názve príspevku nepôsobia prirodzene, nezahŕňajte ich.

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie ve společnosti ZSSK – Slovak Passenger Railways
Google AdWords, Google Analytics, Digital Marketing
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

  • 2
    Shares

Alena Mižiková

V súčastnosti pracujem ako špecialista digitálnej komunikácie pre Železničnú spoločnosť Slovensko a.s. Mám za sebou 12 rokov bohatých skúsenosti a rada sa s vami o ne podelím.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.