Dnes už aj vaša stará mama vie, prečo je dobré blogovať, ale nie každý vie, ako byť v blogovaní úspešný. Možno viete ako začať, ale nemáte tušenie, ako to robiť produktívne a prospešne. Je vidieť ako veľa ľudí sa vrhne písať, často krát publikuje aj užitočné a zaujímavé informácie, ale obsah sa zobrazuje iba veľmi málo ľuďom.
Bez ohľadu na to, či ste podnikateľ a chcete použiť blog na propagáciu vášho podnikania alebo zanietený odborník v nejakej oblasti, existujú niektoré veci, ktoré by ste nemali robiť. Preto by ste mali poznať tento zoznam najčastejších chýb.
12 najčastejších chýb pri blogovaní, ktorým by ste sa mali vyhnúť.
ZAMERANIE NA KVANTITU NIE KVALITU
Stáva sa to dosť často. Namiesto poskytovania kvalitného obsahu sa bloger zameriava na kvantitu obsahu. Sú dve príčiny prečo sa tak stane:
- Snaha pridávať pravidelné novinky, čerstvé informácie a sviežosť web stránky.
- Optimalizácia web stránky. Blogeri majú tendenciu sústrediť sa na pozície vo vyhľadávačoch, a nestarajú sa o kvalitu obsahu.
Písať veľa a málo kvalitných príspevkov je chyba. Môžete si tak zlepšiť pozície vo vyhľadávaní, ale iba na nejaký čas. ak je obsah málo kvalitný, používateľ stránku veľmi rýchlo opustí, a nevenuje jej dostatok času aj pozornosti. To nakoniec vaše pozície zníži. Iba kvalitný obsah na blogu prinesie skutočne pozitívne výsledky.
NEPRACUJETE NA LEPŠEJ GRAMATIKE
Ak budú vaše články plné gramatických chýb a zlej štylizácie nevyzniete ako profesionál. Vytvoríte si obraz lenivého blogera, ktorý nemá záujem sa zlepšovať. Gramatické chyby znižujú vašu dôveryhodnosť.
NEPODARILO SA VÁM ZAMERAŤ NA SPRÁVNE PUBLIKUM
Ak sa pokúsite písať obsah pre každého, váš blog sa stane všeobecným. To vám neprinesie výsledky. Musíte porozumieť tomu, kto je vaše cieľové publikum, aby ste sa mohli zamerať na prispôsobenie obsahu pre vaše publikum. Tak si vytvoríte komunitu ľudí, ktorým budete mať čo povedať. Zameranie sa , vám umožní písať kvalitný, relevantný a užitočný obsah.
NAPODOBŇOVANIE
Nemusíte napodobňovať iných blogerov. Ak chcete vyniknúť mali byť ste byť iný. Ak sa budete veľmi snažiťo to aby ste zapadli, a boli ako všetci, výsledok môže vyznieť nudne. Poskytovanie niečoho jedinečného, je to čo vás odlíši od všetkých ostatných a to urobí váš blog úspešným.
OPAKOVANIE
Jednou z najčastejších chýb v blogovaní je zohľadňovanie a preberanie názorov iných ľudí a publikovať ich ako vaše vlastne. Nie je to plagiátorstvo, ale hraničí s nim. Ak chcete, aby vás ostatní brali vážne, nemôžete opakovať názory iných – musíte mať svoje vlastné.
Ak zdieľate nejaký názor, skúste to vyjadriť inak. Môžete aj citovať ostatných blogerov, avšak kľúčom je pojať každú tému z vlastnej perspektívy. To vás urobí jedinečným a dôveryhodným a pomôže vám prezetovať sa ako odborník.
EGO
Ďalšia pomerne častá chyba je zameranie sa výlučne na seba. Ľudia nemajú záujem o vaše skúsenosti a zážitky ak v tom nenájdu radu pre seba. Ak ego nenecháva priestor pre objektívne informácie, poskytované čitateľom je to chyba. Stráca sa tým aj dôveryhodnosť. Priorita číslo jeden je poskytnúť užitočné informácie vlastným jedinečným pohľadom.
MÁLO PRÍSPEVKOV
Oneskorenie je vrahom motivácie a úspechu. Čas je podstatný. Čím skôr publikujete obsah, tým skôr prídu výsledky. Jedna z bežných chýb je, že články na blog pribúdajú veľmi pomaly. Vždy je ako článok vylepšiť. Ak sa príliš zameriate na to, aby ste publikovali dokonalé články, na úkor frekvencie príspevkov, je to chyba. Koniec koncov, vždy sa môžete vrátiť a svoj obsah aktualizovať.
NEKONZISTENCIA OBSAHU
V blogosfére je konzistencia a pravidelnosť kľúčová. Ak pravidelne neaktualizujete obsah, môžete stratiť potenciálnych zákazníkov, či návštevníkov. Môže to mať vplyv na SEO a vaši čitatelia môžu úplne stratiť záujem o váš blog.
Nielen, že zostavenie publikačného plánu vám pomôže rozvíjať si návyk, ale aj vaši návštevníci budú vedieť, kedy môžu očakávať nový obsah. Pomôže vám to aj pri budovaní si dôveryhodnosti, pretože vyzniete ako profesionál.
ZAMERANIE VÝLUČNE NA PREDAJ
Ak budete písať a propagovať iba jeden produkt, službu či značku, prípadne výlučne seba urobíte chybu. Ľudia vás uvidia ako odborníka, ktorý sa ale nestará o ich potreby. Uvidia ho iba ako formu predaja.
Blog by mal byť však viac, ako len marketingovým nástrojom. Mal by ponúkať informácie, riešenia a užitočné rady, ktoré zlepšia život čitateľa.
Ak to poskytnete hodnotu, vybudujete si aj dôveryhodnosť. A takýto obsah prinesie aj viac obchodných príležitosti.
NESCHOPNOSŤ KOMUNIKOVAŤ
NEHOSŤUJETE PRÍSPEVKY
Nemali by ste ignorovať svojich čitateľov a očakávať pozitívne výsledky. Ak ich budete zanedbávať, pôjdu inde. Ak sa chcete spojiť s komunitou, ktorú ste vytvorili, musíte komunikovať. Odpovedajte na otázky, a zohľadníte ich pripomienky.
Ak publikum naznačuje, že by ste mali niečo zmeniť, mali by ste to zvážiť. Koniec koncov, píšte pre ľudí nie pre seba. Interakcia s vašou komunitou vám pomôže vytvoriť si vzťah z komunitou.
V zahraničí už bežná praktika, ale na Slovensku to ešte nie je zvykom. Hosťovanie príspevku má radu výhod pre obe strany, ale pravedpodobne to zatiaľ dosiahnete iba ťažko. Ide o to, že vy napíšete niekomu článok a ten ho publikuje na svojom blogu a napíše článok pre vás.
Okrem toho, že je to skvelá vec ak ide o optimalizáciu web stránky, máte priestor sa propagovať na inej web stránke a vy dávate niekomu priestor zaujať vaše publikum. Blog zároveň nevyznie jednostranne. Všetci máme svoj štýl písania a tak váš blog získa nový rozmer.
Záver
Ak si chcete vybudovať úspešný blog, uistite sa, že ste sa vyhli všetkým týmto chybám. Vyhnite sa nástrahám a zamerajte sa na to čo je dôležité. Učte sa od úspešných blogerov. Berte si príklad.
Komentáre