5 dôvodov, prečo ľudia blogujú

4.4/5 (5)

Existuje veľa  dôvodov, prečo ľudia blogujú, ale väčšina bloggerov uvádza jeden z piatich najbežnejších dôvodov ako katalyzátor, ktorý ich motivoval k založeniu web stránky a jej udržiavania mesiac po mesiaci. Kým blogy môžu byť napísané o akejkoľvek téme, dôvod, prečo blogovať, môže byť u rôznych blogerov rovnaký. 

Skôr ako začnete písať blog,   zvážte si dôvod, prečo chcete byť bloggerom. Aké sú vaše krátkodobé a dlhodobé ciele pre váš blog? Uistite sa, že dôvod, prečo chcete, aby sa blog sa zhoduje s vašim cieľom, inak váš stratíte motiváciu a váš obsah nebude dosť kvalitný. 

 

Blogovanie pre zábavu

Existuje obrovský počet blogov, ktoré boli vytvorené z iného dôvodu baviť sa a zabávať. Vtipy, celebrity, šport, osobné blogy. Častokrát obsahujú aj veľa vtipných fotografií. 

 

Blogovanie pre vytvorenie siete kontaktov a pracovných príležitostí

Blogovanie ponúka možnosti, ako si vytvoriť sieť kolegov, a kontakty na profesionálov. Prostredníctvom blogu môže bloger vyjadriť svoje odborné znalosti, skúsenosti a rozširovať ich online. Blogovanie dáva príležitosť vystaviť svoj obsah širokému publiku, čo môže viesť k novým pracovným alebo podnikateľským príležitostiam. 

Napríklad obchodný konzultant môže začať tvoriť blog, aby informoval o svojich úspechoch a zručnostiach a tak získal nových klientov. Manažér alebo zamestnanec veľkej spoločnosti, môže tvoriť blog a demonštrovať tak svoje odborné skúsenosti. Neskôr to pre neho môže byť príležitosť k novému, lepšiemu zamestnaniu. V takom prípade by mal svoje úsilie prepájať na sociálnych sieťach ako je LinkedIn, alebo Twitter. 

 

Blogovanie pre podporu podnikania

Niektoré blogy sú vytvorené výlučne na podporu podnikania, alebo neziskovej organizácie. Nezáleží na tom, či obsah blogu priamo alebo nepriamo propaguje podnikanie, nadáciu, produkty alebo služby. Dôležité je, že blog je viazaný na obchodné alebo nadačné web stránky a umožňuje spoločnostiam alebo nadáciam zdieľať informácie, zvyšovať povedomie o značke a rozšíriť svoj dosah na internete. Obchodné blogovanie je fantastický nástroj, ktorý vám pomôže vytvárať marketing typu word-of-mouth.

 

Žurnalistika

Mnoho ľudí si založí blog, aby mohli vystupovať ako novinári. Píšu o miestnych, regionálnych, celoštátnych, alebo globálnych udalostiach s cieľom zdieľať zaujímavé informácie svojím čitateľom.  Úspešné blogy občianskej žurnalistiky často predstavujú osobitné blogy, ktoré sú zamerané skôr na úzky okruh tém, než na kompletné spravodajstvo.

 

Vzdelávanie

Niektoré blogy sa snažia šíriť osvetu a vzdelávať  v konkrétnej oblasti. Napríklad, ako blog, ktorý sa zameriava na to, ako úspešne podnikať, alebo ako používať optimalizovať web stránky,  sú vzdelávacie blogy. Nezáleží na tom, akú tému si bloger vyberie, pokiaľ je cieľom blogu vzdelávať.

ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.