Ako napísať obsah, ktorý nájdu vyhľadávače?

4.57/5 (23)

Obsah je základný kľúč k prilákaniu  používateľov na web. Je dôležité aby užívateľ našiel to, čo hľadá. Obsah, ktorý spĺňa potreby užívateľa, priláka aj vyhľadávací engine – ako na to? Existuje niekoľko bežných zásad, na ktoré by majitelia web stránok mali pamätať.

 

Čo tvorí dobrý webový obsah?

Zamyslite sa nad stránkami, ktoré  navštevujete znova a znova. Čo vás núti vrátiť sa? S najväčšou pravdepodobnosťou je to presvedčivý, relevantný a aktuálny obsah. Kvalitné články, návody, rady atď. prinútia čitateľa, aby sa vrátil, znova a znova. A možno na web stránku upozornil aj  svojich priateľov. Stránky, ktoré sú zaradené do výsledkov vyhľadávania, majú spoločné tieto veci, pokiaľ ide o obsah:

  • Zaujímavý, jedinečný obsah, ktorý je dobre napísaný. Spĺňa potrebu – či už ide o zábavu, výskum, novinky atď. 
  • Odkazy, ktoré smerujú  do iných častí stránky. Odkazy tiež pomáhajú vyhľadávacím nástrojom odvodiť dôležité informácie  a podľa toho priniesť ešte lepšie výsledky vyhľadávania.
  • Evergreen ako aj aktualizovaný obsah. „Evergreen“ znamená, že informácie nie sú staršie ako mesiac.

    Okrem toho, ak užívatelia môžu nájsť to, čo hľadajú s minimálnym počtom kliknutí, potom máte veľmi dobrú šancu na to, aby sa stali pravidelnými návštevníkmi. Kvalitný webový obsah musí byť ľahko nájdený a musí byť relevantný pre to, čo vyhľadávač zaznamenal.

     

    Skenovateľný text

    Je dôležité pamätať na to, že návštevníci nemusia mať vždy náladu“prečítať“ celý obsah. Preto niekedy uprednostňujú stránku, ktorá ma zvýraznené slová, vety, odstavce… To znamená, že na to, aby ste prilákali hľadajúcich, musíte  písať nielen zaujímavý obsah, ale aj skenovateľný. Napríklad v tomto článku,  ako je rozdelený? To je príklad písania skenovateľného textu – ak nechcete čítať celý článok (samozrejme dúfam, že nie ste práve tento prípad), ušetríte čas tým, že skenujete stránku. Dlhé, neprerušované bloky textu majú tendenciu odstrašiť návštevníkov, pretože  sú ťažko čitateľné na monitore. Súhrn:

     

    Ako napísať dobrý obsah?

    • Kľúčové slová. Vybrať kľúčové slová, je náročné. Ak ste sa už rozhodli pre kľúčové slová, vyzdvihnite ich (tučné, iné písmo, titulky atď.)
    • Jasné nadpisy. Urobte  jasným to, o čom chcete hovoriť. Je zábavné byť vtipný a roztomilý, ale môže sa to obrátiť proti vám. Vyhľadávacie roboty  nie sú naladené na hádky, klišé, alebo z bežný slang.
    • Buďte stručný a jednoduchý. Používajte stredoškolskú slovenčinu. Veľa  nápadov v jednom odseku, nie je šťastné. Sústreďte sa  na jednu myšlienku v jednom odstavci.
    • Jazyk. Máte radi brodenie cez množstvo odborných výrazov, anglických pojmov, nejasných označení ? Vaši čitatelia tiež nie. Nesnažte sa ohúriť silne odbornými slovami, cudzími slovami a množstvom odborných odstavcov. 

    Toto sú len všeobecné pokyny pre písanie kvalitného obsahu. Skúste si pozrieť aj ďalšie články o tom ako písať blogNie je to niečo, čo sa dá zvládnuť cez noc. Chce to svoj čas a  prax. A hlavne vždy dbajte na svojho návštevníka, aby bola vaša web stránka užívateľský príjemná tak ako to je len možné.  

    ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

    PÁČI SA TI ČLÁNOK?

    • 1
      Share

    You may also like...

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.