Ako používať kľúčové slová na blogu?

4.69/5 (13)

Jedným z najväčších zdrojov návštevnosti vášho blogu budú vyhľadávače, najmä Google. Môžete zvýšiť návštevnosť, vašej stránky z vyhľadávačov, a to tak, že do  blogového rozloženia a písania zapracujete techniky optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Môžete začať tým, že si urobíte  prieskum kľúčových slov a určíte si, ktoré kľúčové slová pravdepodobne prinesú najväčšiu návštevnosť. Potom sa zamerajte na zapracovanie týchto kľúčových slov do príspevkov pomocou nižšie uvedených trikov.

 

Použite kľúčové slová v názve blogu.

Jedným z najlepších spôsobov, ako začleniť kľúčové slová do vašich príspevkov, je použiť ich v názvoch príspevkov. Nemusíte však obetovať schopnosť nadpisu motivovať ľudí, aby klikli a čítali celý  príspevok. 

 

Zamerajte sa na použitie jedného, alebo dvoch kľúčových slov v každom príspevku.

Ak chcete maximalizovať návštevnosť, ktorá prichádza na vašu stránku  prostredníctvom vyhľadávačov,  optimalizujte každý  príspevok pridávaním len jedného, prípadne dvoch kľúčových slov. Príliš veľa kľúčových fraz spraví obsah neprehľadný a nelogický. Pre čitateľa to môže pôsobiť ako spam a tak to môže chápať aj vyhľadávací robot. 

 

Používajte kľúčové slová vo všetkých príspevkoch na blogu.

Používajte kľúčové slová (bez preplnenia kľúčových slov) niekoľkokrát vo svojom príspevku. Ak chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky, použite svoje kľúčové slová v rámci prvých 200 znakov vášho blogu, niekoľkokrát v celom príspevku a na konci príspevku.

 

Vnútorné prelinkovanie

Experti v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače sa domnievajú, že vyhľadávacie nástroje, ako je Google, prikladajú väčšiu váhu na prelinkovaný text.  Preto je vhodné zahrnúť vaše kľúčové slová do  odkazov v príspevkoch, keď je to relevantné. Odkaz v príspevku by mal smerovať na ďalší článok na web stránke.

 

Použite kľúčové slová v obrázku  ako Alt-tag.

Pri nahrávaní obrázka, ktorý sa má použiť vo vašom príspevku, máte zvyčajne možnosť pridať alternatívny text pre tento obrázok Ten sa zobrazí, ak návštevník nemôže načítať,  alebo si  zobraziť vaše obrázky na svojom prehliadači. Tento alternatívny text tiež však môže pomôcť pri optimalizácii web stránky.

Je to preto, že alternatívny text sa objaví v rámci HTML značky, vášho príspevku ako zápis, ktorý sa označuje ako Alt-tag. Spoločnosť Google a iné vyhľadávacie nástroje akceptujú túto značku a používajú ju na poskytovanie výsledkov vyhľadávania. Venujte čas na pridávanie kľúčových slov, ktoré sú relevantné pre obrázok a príspevok vyplnením Alt-tag pre každý obrázok, ktorý  uverejníte na svojom blogu.

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie ve společnosti ZSSK – Slovak Passenger Railways
Google AdWords, Google Analytics, Digital Marketing
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

Alena Mižiková

V súčastnosti pracujem ako špecialista digitálnej komunikácie pre Železničnú spoločnosť Slovensko a.s. Mám za sebou 12 rokov bohatých skúsenosti a rada sa s vami o ne podelím.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.