Ako predávať na Amazone?
Ak ste nakupujete online, pravdepodobne poznáte aj Amazon. Niektoré produkty predáva a zastrešuje sám Amazon, iné sú produkty predajcov tretích strán, predávať na Amazone môžu ako väčšie spoločnosti tak jednotlivci. A nie je dôvod, prečo by ste nemali byť jedným z týchto podnikateľov. Ak chcete začať predávať vlastný tovar, alebo služby na Amazon, musíte si najprv vytvoriť účet a vybrať si predajný plán.
Plán predaja
Amazon ponúka dve úrovne predajných plánov, ktoré sú prispôsobené na objem predaja, a aj typ tovaru, ktorý chcete ponúkať. Pre veľkých predajcov je vhodný plán profesionálnych predajcov, je určený pre tých ktorý ktorý vedia predať viac ako 40 položiek mesačne. Individuálny program je určený pre malých obchodníkov a individuálnych predajcov, a umožňuje využívať Amazon ako predajný kanál, bez nutnosti dodržať objem predaja.
Profesionálny predajcovia platia mesačný poplatok 39,99 USD, a za tento poplatok môžu predávať ľubovoľné množstvo položiek. Malý predajcovia, alebo individuálny predajcovia platia 0,99 USD za každú predanú položku.
Program pre profesionálov má niekoľko výhod. Možnosť ponúkať darčekové balenie, špeciálne propagačné akcie, majú nižšie náklady na dopravu. Majú tiež prísup k nástrojom na vytváranie prehľadov a hromadných záznamov a majú širšie možnosti v akých krajinách môžu predávať.
Náklady na podnikanie
Okrem vyššie uvedených poplatkov predajcovia na Amazon znášajú aj ďalšie náklady pri každom predaji. V prvom rade ide o poplatky za dopravu, ktoré sa môžu značne líšiť podľa typu predajcu, kategórie produktov a spôsobu plnenia.
Pre profesionálnych predajcov sa sadzby Amazon na dopravu vzťahujú na knihy, hudbu, videa alebo DVD, kde predávajúci je zodpovedný za balenie a prepravu každej predanej položky. V prípade individuálnych predajcov sa sadzby Amazonskej dopravy určujú podľa cien na trhu, bez ohľadu na produkt produkt predajcu.
Pri každom odoslaní objednávky dostanete štandardizovaný cenník. Sadzobný poplatok sa pripíše k vášmu účtu. Ak vaše skutočné náklady prekročia sadzobník cien, ktorý ste dostali, stále ste povinný zásielku odoslať. Rozdiel musíte uhradiť na vlastné náklady. Preto veľa predajcov tento rozdiel kompenzuje navýšením ceny produktu.
Všetci predajcovia platia poplatky Amazon, za každý predaj, suma sa ale vypočítava rôzne, na základe kategórie, produktov, a objemu predaja.
Metóda predaja
Predajcovia spoločnosti Amazon si môžu vybrať medzi dvoma jedinečnými a odlišnými metódami predaja pričom každý diktuje, ako a odkiaľ sú ich produkty balené a odosielané.
Self-Fulfillment – pri tejto metóde balíte a odosielať produkty sami. Pomocou rozhrania, ktoré máte ako predajca, si viete vytlačiť štítok na ktorom sú všetky potrebné informácie. V závislosti od toho, akú dopravnú službu ste si zvolili, je tento proces podobný odosielaniu akéhokoľvek iného balíka. Niektoré dopravné spoločnosti ponúkajú dokonca vyzdvihnutie balíkov na vami určenom mieste.
Fulfillment by Amazon (FBA) – V tomto prípade uskladníte svoje produkty v skladoch spoločnosti Amazon. Amazon ich zabalí a odošle zákazníkom. Amazon poskytuje aj zákaznícky servis. Okrem výhod balenia a odosielana, sa možete zapájiť do programu Amazon Prime – bezplatná doprava Ponúknuť dopravu zdarma, je často silný stimul nárastu predaja, pokiaľ ide o produkty, ktoré majú silnú konkurenciu. Ak sa zapojíte to tohto balíčka služieb, zvýšite si pravdepodobnosť, že sa váš produkt objaví v ponukovom okne Buy Box, ktorý je na titulnej strane.
Samozrejme nič čo je dobré, nie je zdarma. Amazon si účtuje poplatok za každú zrealizovanú objednávku, ako aj poplatok za prenájom skladových priestorov. Preto sa mnoho predajcov rozhodne skôr pre služby Multi-Channel Fulfillment. V takom prípade sklad, balenie a dopravu si zaisťuje sám predajca a Amazon je iba predajný kanál.
Kategórie produktov
Kvôli obrovskému inventáru je Amazonský trh rozdelený na desiatky rôznych kategórií, od kozmetiky až po videohry. Mnohé z týchto kategórií sú otvorené pre všetkých predajcov, a niektoré vyžadujú osobitné schválenie.
Ak chcete požiadať o povolenie na predaj v kategórii s obmedzením, musíte sa najprv prihlásiť do programu profesionálnych predajcov. Potom musíte odoslať formulár a požiadať aby vás spoločnosť preskúmala ako predajcu. V niektorých kategóriach ako starožitnosti, či šperky platia prísne pravidla, aby si spoločnosť udržala dobré meno. Prihladia sa aj na to, či máte vlastnú web stránku s predajom. Posudzovanie žiadosti prebehne spravila do troch dní.
Okrem produktov, amazon ponúka aj možnosť predávať profesionálne služby. Tu sa nevyžadujú žiadne počiatočné náklady, ale za sprostredkovanie si amazon účtuje 20% províziu pri cene do 1000 dolárov a 15% províziu pri cenách nad 1000 dolárov. Bez ohľadu na zameranie služieb, Amazon starostlivo preveruje všetkých poskytovateľov služieb.
Vloženie produktov na stránku Amazon
Existujú dva spôsoby, ako vložiť produkty na Amazon. Prvá a ľahšia cesta je zoznam produktov, ktoré na Amazon.com už sú,vybrať si ich s ponuky a zadať si množstvo položiek na slade.
Druhá je import produktov, pomocou databázy. Súbor musí obsahovať presne zadefinované množstvo informácií vrátane dôkladného popisu produktu a číslami UPC / EAN a SKU. Tento súbor nahráte pomocou rozhrania na web stránke Amazon.
Hodnotenie predajcu
Bez ohľadu na to, aké produkty alebo služby chcete predávať na Amazone, mali by ste venovať pozornosť detailom a poskytnúť zákazníkom dobrú skúsenosť. Ak si budete držať dobrý štandard vaše hodnotenie Amazon Seller zostane na dobrej úrovni a vaše produkty majú väčšiu šancu umiestniť sa v časti Buy Box.
- Presné popisy: Presvedčte sa, či popis je pre produkt dostatočný a súhlasia je ho atribúty.
- Rýchla doprava: uistite sa, že produkt je odoslaný v sľubovanom termíne.
- Balenie: Používajte spoľahlivé obaľovacie materiály.
- Zákaznícky servis: Rýchlo a zdvorilo odpovedajte na otázky kupujúceho. Ak niečo nie je v poriadku, vykonajte nápravu čo najrýchlejšie.
Záver – predávať na Amazone
Článok popisuje základ ako začať predávať na Amazone však ponúka mnoho nástrojov a širokú škálu funkcií, ktoré môžu viesť k zvýšeniu objemu predaja. Aby ste pochopili tieto nástroje, k dispozícií je rozsiahla nápoveda, a videá. Ponúka absolvovať univerzitu predaja. A v neposledom rade, máte k dispozícií vlastného konzultanta, ktorý vám pomôže s tým ako predávať na Amazone.
Komentáre