Ako sme seomatili
Optimalizovala som web stránku psychologickej poradne (www.bbpsycholog.sk ). Začali sme na čísle 190 a dostali sme sa k 5 tisícovej návštevnosti. S tým, že sa jedná o lokálnu službu (poradenstvo sa neposkytuje online) bol výsledok veľmi pekný. Dnes sa už aktívne na seo web stránky nepracujem, ale stále má pekné a zaujímavé výsledky.
Služby psychológa sa aktívnejšie vyhľadávajú v mesiacoch október, november, menej v lete. Ako prvé sme začali základnú optimalizáciu na web stránke.
Boli vybrané kľúčové slová ako; psychológ, psychológ bb, dopravný psychológ, panika, fóbia, a ďalšie na základe analýzy kľúčových slov. Stránka beží na CMS Joomla.
Začiatok :
september | október | november | december | |
Jedineční návštevníci | 190 | 244 | 322 | 225 |
návštevy / nové návštevy | 227 / 178 | 272 / 229 | 427 / 295 | 282 |
Počet stránok na návštevu | 5,06 | 5,38 | 4,85 | 5,13 |
Priem. trvanie návštevy | 0:02:56 | 0:02:40 | 0:03:56 | 0:04:01 |
Miera odchodov | 18,06 % | 17,65 % | 27,40 % | 28,72 % |
Zobrazenia stránky | 1149 | 1464 | 2071 | 1447 |
Na obrázku vidieť náš vývoj. Priblížili sme sa k 5 tisícovej návštevnosti.
Neodohralo sa to ale hneď. Znamenalo to pol roka práce. Budovania linkového profilu, hranie sa s kľúčovými slovami, nastavovanie súčasti v stránke ako je schema org, meta description, google plus, vložil sa blog atď.
Ešte aj dnes je 1 vo výsledku vyhľadávania na psychológ BB, ale aj ďalšie. Úzko sme sa zamerali na 20 slov a potom ich rozšírili na 50.
Seo , áno alebo nie?
Optimalizácia (seo) web stránky má význam. Ale je to prplavá, časovo náročná práca a výsledky prichádzajú postupne. Nie skokom. A veľa vecí sa sústavne mení. Google mení svoj algoritmus vyhľadávania, nástroje, ktoré sa používajú – menia rozhranie. Optimalizácia ani nie je niečo čo si dnes poviem koniec, hotovo. Musí už prebiehať stále.
Skutočná optimalizácia (seo) nie je lacná a ani nikdy nebude. Výsledky prídu až za čas. Nie je vhodné prestať. Musí sa vykonávať sústavne. Ak je niekto obmedzený rozpočtom, je lepšie zvážiť Google Adwords alebo iné cesty.
Komentáre