Ako sme seomatili

4.63/5 (16)

Optimalizovala som web stránku psychologickej poradne (www.bbpsycholog.sk ). Začali sme na čísle 190 a dostali sme sa k 5 tisícovej návštevnosti. S tým, že sa jedná o lokálnu službu (poradenstvo sa neposkytuje online) bol výsledok veľmi pekný. Dnes sa už aktívne na seo web stránky nepracujem, ale stále má pekné a zaujímavé výsledky. 

Služby psychológa sa aktívnejšie vyhľadávajú v mesiacoch október, november, menej v lete.  Ako prvé sme začali základnú optimalizáciu na web stránke.

Boli vybrané kľúčové slová ako; psychológ, psychológ bb, dopravný psychológ, panika, fóbia, a ďalšie na základe analýzy kľúčových slov. Stránka beží na CMS Joomla.  

 

 

 

 

 

Začiatok : 

  september október november december
Jedineční návštevníci 190 244 322 225
návštevy / nové návštevy 227 / 178 272 / 229 427 / 295 282
Počet stránok na návštevu 5,06 5,38 4,85 5,13
Priem. trvanie návštevy 0:02:56 0:02:40 0:03:56 0:04:01
Miera odchodov 18,06 % 17,65 % 27,40 % 28,72 %
Zobrazenia stránky 1149 1464 2071 1447

Na obrázku vidieť náš vývoj. Priblížili sme sa k 5 tisícovej návštevnosti.

Neodohralo sa to ale hneď. Znamenalo to pol roka práce. Budovania linkového profilu, hranie sa s kľúčovými slovami, nastavovanie súčasti v stránke ako  je schema org, meta description, google plus, vložil sa  blog atď. 

Ešte aj dnes je 1 vo výsledku vyhľadávania na psychológ BB, ale aj ďalšie. Úzko sme sa zamerali na 20 slov a potom ich rozšírili na 50.

 

 


 

Seo , áno alebo nie?

Optimalizácia (seo) web stránky má význam. Ale je to prplavá, časovo náročná práca a výsledky prichádzajú postupne. Nie skokom. A veľa vecí sa sústavne mení. Google mení svoj algoritmus vyhľadávania, nástroje, ktoré sa používajú – menia rozhranie. Optimalizácia ani nie je niečo čo si dnes poviem koniec, hotovo. Musí už prebiehať stále.

Skutočná optimalizácia (seo) nie je lacná a ani nikdy nebude. Výsledky prídu až za čas. Nie je vhodné prestať. Musí sa vykonávať sústavne. Ak je niekto obmedzený rozpočtom, je  lepšie zvážiť Google Adwords alebo iné cesty.

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie at ZSSK – Slovak Passenger Railways
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.