Ako si vytvoriť marketingový plán blogu?
Ak chcete zvýšiť návštevnosť blogu a zarobiť si peniaze blogovaním, potom musíte o svojom blogu premýšľať ako o podnikaní. Úspešné podniky si vždy vypracujú marketingové plány, ktoré opisujú stav trhu, kde obchodujú, informácie o produktoch, konkurencií atď. Marketingový plán taktiež určuje ciele a poskytuje písomnú cestu pre dosiahnutie týchto cieľov.
Môžete si vytvoriť rovnaký typ marketingového plánu pre svoj blog, aby ste sa uistili, že sa budete držať cesty, ktorá vám pomôže dosiahnuť vaše ciele. Tento prehľad kľúčových oblasti marketingového plánu, vám môže pomôcť pre vytvorenie si vlastného plánu.
Definícia produktu
Váš produkt je obsah vášho blogu a skúsenosti, ktoré ľudia získajú pri návšteve web stránky. Obsah sú aj komentáre a konverzácia, videá, odkazy, obrázky a všetky ostatné časti a diely, ktoré pridávajú hodnotu času, ktorý trávia na vašom blogu.
Aký typ obsahu budete publikovať?
Ako môže váš obsah pomôcť ľuďom alebo uľahčiť alebo zlepšiť ich život?
Definícia trhu
Zadefinujte si trh, na ktorom budete obchodovať.
Aké je súčasné prostredie blogov?
Čím je váš blog iný, oproti ostatným?
V čom je iný obsah na vašom blogu, oproti konkurencií?
Analýza konkurencie
Identifikujte svoju konkurenciu a ich príjem z reklamy. Myslite na to, že konkurenti môžu byť priamy, napríklad iné blogy a web stránky, alebo nepriame, ako sú profily na sociálnych sieťach. Pretože konkurencia môže pochádzať aj z externých zdrojov.
Aké sú silné a slabé stránky vašej konkurencie?
Čo robia, aby získali návštevníkov?
Aký druh obsahu publikujú?
Existujú nejaké medzery, ktoré konkurenti nespĺňajú?
Definícia publika
Strávte čas „počúvaním“, aby ste sa dozvedeli, aké sú potreby vašich návštevníkov, a potom vytvorte obsah a zapracujte vlastné skúsenosti na uspokojenie týchto potrieb. Taktiež hľadajte príležitosti na vytváranie nových potrieb a tie preneste do svojho obsahu.
Kto je vaše cieľové publikum?
Aký obsah sa vaším užívateľom páči?
Kde trávia čas ak sú online?
Čo vašich užívateľov zaujalo?
Čo sa im nepáči?
Definícia značky
Pomocou odpovedí na tieto otázky si môžete zadefinovať obraz o sebe, a zadefinovať osobnosť svojej značke. Všetko čo robíte v súvislosti s propagáciou blogu, od obsahu, až po reklamu by ste mali odkomunikovať v jednom duchu. Konzistentnosť pomáha budovať očakávania, a zvyšuje loajalitu užívateľa.
Čo váš blog sľubuje ľuďom?
Aká je jeho jedinečná hodnota?
Kde sa nachádza v porovnaní s konkurenčnými blogmi a web stránkami?
Cenová stratégia
Bude váš obsah výlučne zdarma, alebo ponúknete aj prémiový obsah dostupný prostredníctvom členstva, alebo e-book? Umiestnite reklamné články, za poplatok? Môžete sa inšpirovať aj článkom Ako zarábať na blogu.
Distribučná stratégia
Môžete syndikovať svoj blog prostredníctvom online a offline služieb. Môžete tiež zobraziť svoj informačný kanál na iných blogoch a web stránkach, alebo ho pridať do osobných profilov na Twitter, Facebook a LinkedIn atď.
Kde je váš blog dostupný?
Obchodná stratégia
Ako nájdete nových čitateľov a ako oslovíte týchto čitateľov? Budete predávať reklamný priestor na vašom blogu?
Marketingová stratégia
Môžete zvýšiť distribučné kanály, písať hosťujúce príspevky na iných blogoch, diverzifikovať svoj obsah a prítomnosť na internete, zdieľať obsah prostredníctvom sociálnych sietí atď. Optimalizácia pre vyhľadávače by sa tiež mohla zaradiť do sekcie marketingovej stratégie vášho marketingového plánu.
Ako propagujete svoj blog s cieľom zvýšiť návštevnosť?
Rozpočet
Môžete napríklad zaplatiť za vytvorenie nového a ďalšieho obsahu, alebo si môžete najať niekoho na optimalizáciu web stránky. Môžete si vyskúšať inzerovať a platiť reklamu na sociálnych sieťach. Môžete si najať odborníkov na správu reklamnej kampane.
Máte k dispozícii nejaké peniaze na investovanie do vášho blogu?
Komentáre