Ako skontrolovať pozície vašej webstánky vo výsledkoch vyhľadávania Google?

5/5 (3)

Ak máte webstránku, tak ste sa pravdepodobne stretli s tým čo je SEO. Skúmali ste kľúčové slová, skúšate optimalizovať webstránku, vytvárať odkazy. To je všetko super, ale viete aké výsledky vaša práca prináša? 

Zistiť presne na akých pozíciách sa vaša webstránka nachádza nie je tak jednoduché ako sa na prvý pohľad zdá.  Takáto analýza je časovo náročná, a zložitá. 

 

Prohibits Programs From Checking Ranks

Ak budete „googiť“, cez kľúčové slová, ako zistiť pozície vo výsledku vyhľadávania, nájdete veľa webstránok, ktoré takúto službu ponúkajú. Väčšina týchto služieb je však zavádzajúca. Mnohé sú ploché, a niektoré dokonca porušujú zmluvné podmienky Google, čo nie je dobrý nápad, ak sa nechcete dostať penalizáciu od Google.  

Môžete sa o tom presvedčiť aj vo verejnom vyhlásení Google: 

Nepoužívajte neautorizované  programy na odosielanie webstránok, kontrolu poradia atď. Takéto programy spotrebúvajú výpočtové zdroje a porušujú naše zmluvné podmienky. Spoločnosť Google neodporúča používať produkty ako WebPosition Gold ™, ktoré posielajú spoločnosti Google automatizované, alebo programové dopyty. 

Podľa mojich skúsenosti veľa týchto nástrojov v skutočnosti nefunguje. Niektoré zablokoval Google, pretože nástroje odosielali priveľa automatizovaných dopytov, iné zobrazujú nesprávne a nekonzistentné výsledky. 

 

Ako zistiť či SEO funguje? 

Ak  Google nedovoľuje, aby vám nejaký softvér analyzoval výsledky vyhľadávania, ako teda môžete zistiť, či SEO funguje? Máte niekoľko možnosti: 

Skontrolujte výsledky vyhľadávania manuálne. To je samozrejme nudné, a časovo náročné. Výsledky nebudú 100% presné, pretože rôzne servery Google, zobrazujú rôzne výsledky. To je aj dôvod, prečo by ste túto analýzu mali vykonávať pomocou nastavenia „vyhľadávať inkognito“. 

Vytvorte si vlastný analytický softvér. Pomocou softvéru na analýzu web stránky  by ste mali sledovať hlavne URL adresy , na ktorej sa nachádzali vaši návštevníci  predtým, ako sa dostali na váš web. Referrer by mal byť vytvorený tak, aby ste vedeli jednotlivé web stránky od seba rozoznať. 

Záznam na hostingu. Niektoré hostingové spoločnosti ponúkajú prehľad a analytiku vašej webstránky. 

Nástroj správcu webu od Google  – search consol . Tento nástroj vám poskytne prehľad o kľúčových slovách a pozíciách na Google. Tiež si môžete prezerať cez aké zariadenia je vaša web stránka navštevovaná, a umožňuje aj porovnávanie údajov a ďalšie skvelé funkcie. 

Pozícia kľúčových slov v Google

SEO a nová webstránka

Návrhy uvedené vyššie vychádzajú z predpokladu, (okrem manuálneho vyhľadávania) , že vaša webstránka, už existuje nejaký čas, a teda sa zobrazuje na nejaké slová,  minimálne na 95 mieste. Avšak ak máte novú webstránku a práve ste začali nebudete mať dostatok údajov na kvalitnú analýzu. Ako prvé si stanovte ciele. Nezameriavajte sa však výlučne iba na kľúčové slova a pozície, na prvom mieste by mal byť návštevník webstránky a kvalitný obsah. 

 

Niekoľko tipov ak ste práve začali:

Uistite sa, že je vaša webstránka indexovaná. Najjednoduchší spôsob ako si indexovanie webstránky overiť, je ak zadáte názov vašej stránky do vyhľadávacieho okna google. Ak sa vaša stránka nezobrazuje, pozrite si článok, ako odoslať webstránku do vyhľadávača.  Potom to o niekoľko dní skúste znova. 

Ak máte istotu v tom, že je vaša webstránka indexovaná, onedlho budete môcť sledovať a analyzovať výsledky. Môže to však trvať aj niekoľko týždňov.  Avšak ak do 90 dní neuvidíte rozdiel, zvážte to akým spôsobom pracujete na optimalizácii webstránky. 

 

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie at ZSSK – Slovak Passenger Railways
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.