Ako zlepšiť hodnotenie webových stránok – Google Ranking
Vyhľadávací nástroj Google používa rôzne metódy na určenie toho , ktoré stránky sa vo výsledkoch zobrazia ako prvé. Presný vzorec je tajomstvom, ale vždy môžete urobiť niekoľko základných vecí pre zlepšenie pozície vo výsledkoch vyhľadávania Google. Termín pre tento postup je Search Engine Optimization (SEO).
Neexistujú žiadne záruky a žiadne rýchle návody. Ak vám niekto sľubuje rýchle výsledky, je to pravdepodobne podvod. Bez ohľadu na to, čo robíte, uistite sa, že vytvoríte stránky, ktoré užívateľ má záujem navštíviť, a píšte spôsobom, akým by ich ľudia chceli čítať. Ak skúšate nejaký nečestný spôsob, skôr či neskôr to spoločnosť Google zistí. Zaznamenáte klesanie vo výsledkoch vyhľadávania až nebudete sa stačiť diviť.
Google Ranking Tip # 1 – Kľúčové slová – Pomenujte stránku, kľúčovým slovom
Kľúčové slovo je slovo, ktoré si myslíte, že niekto s najväčšou pravdepodobnosťou napíše do vyhľadávača, aby našiel viac informácií, napríklad aj na vašej web stránke. V podstate to, čo si myslíte, že podľa Google bude predmetom vašej stránky. Premyslieť kľúčové slová si vyžaduje čas aj energiu, ale prináša to výsledky.
- Séria kľúčových slov by sa potom mala objaviť vo vašom obsahu, najlepšie v prvom odseku príklad.: „Toto je článok o X, Y alebo Z.„
- Nepreháňajte to aby výsledok nepôsobil neprirodzene, alebo ako spam. Ide tu o to, aby ste rečou užívateľa a nenásilne vkladali slová, ktoré ľudia s najväčšou pravdepodobnosťou používajú pri hľadaní k nejakej téme. Povedať ľuďom, o čom je článok už v nadpise, je užitočné.
- Požiadajte niekoho iného, aby si prečítal vašu stránku a navrhol, čo si myslí, že môže byť vaša kľúčová fráza. Môžete tiež skontrolovať Trendy Google a zistiť, populárnosť vyhľadávania nejakej frázy.
- Pokúste sa udržať si jeden kľúčový predmet na stránke. To neznamená, že ste obmedzený ohľadne veľkosti obsahu článku. Článok môže byť podrobnejší.
- Nepoužívajte spolu veľa náhodného a nesúvisiaceho obsahu. Jasné napísaný článok je ľahšie vyhľadateľný a tiež sa lepšie číta. Avšak nebojte sa písať podrobne k nejakej téme.
Google Ranking Tip # 2 – Hustota kľúčových slov
Jedna z vecí, ktoré spoločnosť Google zohľadňuje pri katalogizovaní web stránok, je hustota používania kľúčových slov. Inými slovami, ako často sa vyskytuje kľúčové slovo.
- Použite prirodzené frázy.
- Nepokúšajte sa oklamať vyhľadávací nástroj tým, že zopakujete rovnaké slovo znova a znova alebo spravíte text „neviditeľný“ (biely text na bielom pozadí) . Nefunguje to. V skutočnosti, pri týchto technikách dosiahnete akurát penalizovanie web stránky.
- Píšte zaujímavý prvý odsek, v ktorom sa uvádza, o čom stránka (článok) je. Jedine táto metóda môže pomôcť vyhľadávačom nájsť vašu stránku a správne ju zaradiť.
Google Ranking Tip # 3 – Pomenujte stránky
Dajte svojim stránkam popisný názov. Je to dôležité. Google zobrazuje výsledky vyhľadávania ako odkaz. Názov web stránky, napíšte tak, aby užívateľ mal záujem dozvedieť sa viac . Nadpis s pomenovaním „bez názvu“ nie je lákavý a nikto na to klikať nebude. Ak je to vhodné, použite kľúčové slovo, alebo frázu stránky v názve. Ak je váš článok o tučniakoch, váš nadpis by mal obsahovať slovo tučniaky.
Google Ranking Tip # 4 – Venujte pozornosť odkazom
Jeden z najdôležitejších faktorov, na ktoré Google prihliada, je odkaz. Google sa vyhodnocuje odkazy na vašu webovú stránku. Taktiež zaznamenáva slová, ktoré používate v odkazoch, aby mohol lepšie určiť obsah web stránky.
- Vytvárajte si odkazy na iných web stránkach s dôrazom na kľúčové slová.
- Odkazy z iných web stránok sa používajú na určenie PageRanku. Svoj PageRank môžete zlepšiť výmenou textových odkazov s inými relevantnými web stránkami. Vnútorné prelinkovanie je tiež v poriadku.
- Bannerové výmeny odkazov nie sú veľmi účinné a niektoré stránky ktoré si účtujú za túto službu, sú často spameri, ktorí môžu poškodiť vašu dôveryhodnosť.
Existuje veľa diskusií o tom, koľko odkazov by ste mali mať na stránke. Toto je ale jedna z techník, ktorú sa neoplatí zneužívať. Vytvorením nesprávnej série odkazov, môže byť web stránka penalizovaná.
Google Ranking Tip # 5 – Sociálne siete
Stránky sociálnych sietí môžu byť dobrým spôsobom propagácie, ale nie je jasné, do akej miery ovplyvnia vašu pozíciu vo výsledku vyhľadávania. Sociálne siete sú sprostredkovateľ návštevnosti, ale výsledky vyhľadávania v spojitosti so sociálnou sieťou sú v malom objeme.
Google Ranking Tip # 6 – Pomenovanie obrázkov
Zadávajte „alt“ obrázkom. Nielenže tak sprístupníte vašu web stránku zrakovo postihnutým, ale vytvárate si tak príležitosť umiestniť vo výsledku vyhľadávania pri vyhľadávaní obrázkov.
Google Ranking Tip # 7 – Web vhodný pre mobilné zariadenia
Stále viac ľudí používa mobilný telefón pre vyhľadávanie obsahu. Google začal dôrazne vyhodnocovať stav web stránok, nakoľko sú vhodné pre mobilné zariadenia. Hodnotí sa ako zobrazene web stránky, rýchlosť načítania, tak aj ovládacie prvky. Podrobnejšie informácie nájdete v nápovede Google.
Ranking Tip # 8 – Vhodný dizajn
Prehľadné a dobre organizované stránky sú stránky, ktoré Google má tendenciu zaradiť vyššie. A ak sú stránky populárne, Google ich zaradí ešte vyššie. Myslite na správnu kombináciu, dizajnu a optimalizácie web stránky.
Komentáre