Bloger roka

4.73/5 (11)

Štvrtý ročník súťaže bloger roka organizovaný marketingovou agentúrou Content agency s.r.o.  prebieha od 1.5.2018. Plánované ukončenie je 29.6.2018. Avšak k dnešnému dňu sú už známy finalisti. Desať kategórií a v každej je 10 finalistov. Spolu teda postúpilo 100 prihlásených súťažiacich. 

Do súťaže sa prihlásilo spolu 449 súťažiacich. Podmienky súťaže stanovujú, že do finále postupujú v jednotlivých kategóriach 6 blogov s najväčším počtom hlasov, a štyria súťažiaci dostávajú divokú kartu a vyberá ich porota. A tak sa v priebehu hlasovania, súčtom poslalo 18 804 SMS. Čo je v prepočte v hodnote 9 402€.

Avšak prevádzkovateľom služieb pri platbe SMS sa platí provízia od každej sms, podľa dohody od 20% do 60%. Nedá sa to teda vnímať ako čistý zisk.  Organizátori sa zaviazali tento výťažok venovať nadácií Križovatka. 

 

Kategórie Bloger roka

Súťaží sa v  kategóriach: Beauty, Company, Fashion, Food, Life. Mama, Newcomer, Travel, Video, Instagram roka

Nastal však značný nepomer súťažiacich v jednotlivých kategóriach. Kým v kategórií mama, bolo prihlásených 19 súťažiacich, v kategórií Life 77. (Beauty 34, Travel 29, Company 39, Fashion 39, Food 44, Instagram 46, YouTube 58, Newcommer 66).

Samozrejme nie je jednoduché, zo strany usporiadateľa zariadiť približne rovnaký pomer pre jednotlivé kategórie, avšak myslím si, že to nik ani nekontroloval. Pretože podmienky pre prihlásenie do mnou vybranej kategórie môj blog nespĺňal. A nebola som jediná. Ale nevyradili ma. Ako sa dá overiť, že blog vznikol po 1.10.2017 ak sa v článku nezobrazuje dátum? Dá. Ale neriešil to nik tak na mojej,  ako aj iných web stránkach. 

 

Hlasovanie Bloger roka

Samozrejme najzúrivejší boj hlasov prebiehal v posledných hodinách. Pár súťažiacim pribudlo aj 100 hlasov. Ako to? Mám overené, a potvrdené, že bolo možné zaslať viac ako určovali podmienky. Podmienky uvádzali, že je možné zaslať iba 5x hlas z jedného telefónneho čísla.  Pri mojom testovaní sa mi podarilo odoslať aj 6tý hlas. A tak teda predpokladám, že bolo by možné posielať ďalšie hlasy, ale neskúšala som to. 

Ale ak si niekto zasielal hlasy sám, nebolo to najlacnejšie. Najviac sa nahlasovalo v kategórií Newcommer, kde súčet bol 3 213 hlasov. A teda ak sa chcel niekto dostať do šiesteho miesta, musel mať minimálne 213 hlasov, čo je 106,50€. Celkovo najväčší počet hlasov bol 632 čo je 316€.

Bloger roka

Bloger roka

Ale nechcem aby to vyznelo tak, že si súťažiaci hlasovali sami. To vôbec nie. Iba tvrdím, že pravdepodobne bolo možné posielať ľubovoľný počet hlasov, a isť touto cestou je podľa mojej mienky nákladne. A aj tak to nezaručuje vyhrať, je to iba cesta k finále. 

173 súťažiacich odmietlo vyvíjať aktivitu v hlasovaní. Celé obdobie možnosti hlasovať, až po jeho ukončení sa držali na 0 hlasov. 61% sa zapojilo do hlasovania, od 1 hlasu zo slušnosti, až po už spomínaných 632 hlasov.

39% je súčet všetkých kategórií a všetkých súťažiacich, ale je nutné dodať aj to, že súťaživosť v rôznych kategóriach sa dosť odlišovala. Najmenší záujem o hlasovanie bol v kategórií Instagram, kým v kategórii mama, nebol nik s nulovým počtom hlasov. Na postup v kategórií instagram stačilo prakticky 7 hlasov.

65% súťažiacich v kategórií Instagram si ponechalo nulový stav. Ale aj v kategórií YouTube veľký boj neprebiehal. No v tejto kategórií si postup už vyžadoval minimum 87 hlasov. 48% súťažiacich sa držali na nulovom bode. Odhadujem, že je dosť možné, že niektorí ani nevedeli, že súťažia. Nominovaný menameselassie má 605 tisíc odberateľov na YouTube, a tak si neviem jeho stav 0 vysvetliť inak. Podobne ako Instagram Dara Rolins, či Laci Strike.  Zrejme ich nominovali ich fanúšikovia, a to vysvetľuje nízku aktivitu. 

 

Koľko bolo nutné minimum hlasov pre jednotlivé kategórie? 

V prípade, ak niekto veľmi túžil dostať sa do finále, a nečakať na udelenie divokej karty,  a zároveň sa  rozhodol posielať si hlasy sam (čo pravdepodobne bolo možné) , v zátvorke je uvedený počet hlasov v eur. Znova opakujem, nechcem nikomu krivdiť, ani tvrdiť, že sa nahlasoval sám. Vravím iba ak mal niekto silnú túžbu byť finalista, pravdepodobne  si mohol vybrať aj túto cestu. A byť finalista, neznamená ešte vyhrať. 

Beauty 90 (45€) Mama 125 (62,50€)
Company 139 (69,50€) Newcomer 213 (106,50€)
Fashion 248 (124€) Travel 193 (96,50€)
Food 241 (120,50€) Video 87 (43,50€)
Life 163 (81,50€) Instagram roka 7 (3,50€) 

 

 

Divoká karta

Pre každú kategóriu boli vybraný porotcovia, ktorý mali vybrať postupujúce blogy – udeliť divokú kartu, bez ohľadu na počet hlasov. Mnohé mena mi nič nevraveli a tak som sa pýtala známeho, kto je kto. Viac sa orientuje v známych osobnostiach. Povedal mi na to iba : „Chceš po pokladničkách s Tesca aby vybrali zubára roka“. A teda ak ide o výber poroty ako pre divokú kartu, tak pre  víťaza, osobne neviem posúdiť nič. Bulvár nesledujem vôbec, TV tiež nie, a tak si môžete na stránke usporiadateľa sami pozrieť kto rozhoduje o víťazovi a kto o divokej karte. 

 

Porota 

Nepátrala som tak neviem, ale jeden z porotcov v kategórií mama je Kristína Farkášová, a pravdepodobne zároveň súťaži aj v kategórií Instagram roka. Aj keď na začiatku bola v profilovej karte zadaná  url: https://www.instagram.com/kristina.farkasova/ ale tá sa neskôr premenovala na https://www.instagram.com/kristina.tormova/. Nepátrala som, nezisťovala či je to tá istá osoba. Ale tento Instagram je aj finalista. Ak je to tá istá osoba, je dosť na pováženie. 

A taktiež Boris Bordács je v porote pre kategóriu Beauty, no zároveň súťažiaci v kategórií YouTube. Do finále sa ale tejto YouTube kanál nedostal. A Patrik Paulínyi ktorý vyberal divokú kartu pre kategóriu Travel, zároveň súťažil v kategórií Newcommer s blogom LosTravelos. Nerozumiem tomu, ako môže byť niekto aj súťažiaci aj porota? Faktom pre mňa, ale ostáva, že k porote nič bližšie povedať neviem. 

 

Finalisti

Bloger roka

Bloger roka

Prezrela som si všetky stránky, všetkých súťažiacich. Osobne by som v niektorých prípadoch rozhodovala inak. Pre mňa by bol dôležitý aj dobrý technický stav web stránky. Aj keď samozrejme, je to súťaž bloger roka, nie web roka. Prioritný je obsah. No, ale ak sa stránka nesprávne zobrazí v mobile, ako sa užívateľ dostane k obsahu?

Taktiež súťažiť v dvoch kategóriach aj ako Instagram aj ako Fashion napríklad (http://janatini.com/ , https://www.instagram.com/janatini/) je zvláštny ústupok organizátorov.

Avšak osobne, v celej súťaži mám výhrady iba k opakovaným víťazom. Ak niekto vyhral v roku 2015,2016… chápem, že nemá problém sa zúčastniť, ale Oskar sa taktiež nedáva 2x za ten istý film.  Nesúdi sa 2x za ten istý trestný čin. Akú majú potom motiváciu nový blogeri? 

A teda ak som vypozorovala proces v akom súťaž prebieha, mám svoj tip na víťazov bloger roka:

  • Live – https://cysticka-fibroza5.webnode.sk
  • Newcommer – http://camila-boooks.blogspot.com
  • YouTube – https://www.youtube.com/channel/UCmsNDeTWYqGKt9V72iVEcLg
  • Instagram – https://www.instagram.com/sisa_kr/
  • Food – https://lopez.sk
  • Fashion – http://janatini.com/
  • Travel – https://travelhacker.blog

 

Bloger roka

Bloger roka

Bloger roka

Vtipná zaujímavosť je, že aj keď sa súťaž pomenováva v mužskom tvare – bloger roka, tak súťažiacich mužov bolo 15%. Nachádzali sa prevažne v kategórií Travel, Instagram a YouTube. 

Ak mal projekt viac autorov, alebo išlo o firemnú web stránku, zadelila som ich zvlásť, tam už je náročné deliť pomer mužov a žien. A tak ženám ostalo 72%, prezentácie kde sa podieľa viac autorov 4% a spoločnosti 9%. 

 

 

Na záver

Je nutné  povedať, že pre blogerov nič podobné, nik neorganizuje. V týchto dňoch ešte prebieha súťaž EU o najlepší blog, kde je hlavná výhra 2 týždňoví pobyt v Bruseli. Samozrejme naše web stránky ministerstva nemajú veľký záujem o tom veľmi informovať  a tak podrobné informácie nájdete na tejto web stránke.

Okrem tejto súťaže, sa blogeri nemajú kde zapojiť a prezentovať. Podmienky nie sú dokonalé, ale ak vezmem do úvahy že ide o 4 ročník, rátam s tým, že sa chybičky postupne odladia. Organizovať niečo také, je podľa mňa skvelý nápad a vôbec to nie je jednoduché. Vyžaduje si to aj veľa práce a úsilia.

Okrem toho, že je nutné zmobilizovať blogérov, ešte sa musia dohodnúť sponzori, vytvoriť web, spracovať videa, osloviť – zostaviť porotu, zariadiť priestory, dohodnúť prevádzkovateľa na sms platby,  je nutné prihliadať aj na  legislatívu ohľadne organizovania súťaže. Ak je hlavná cena nad istú sumu v €, musíte dodržať zákon o oznamovacej a registračnej povinnosti, zákon o ochrane osobných údajov….Drina, drina, drina.

Verím, že každý ďalší ročník, bude len a len lepší. Finalistom držím palce a som rada, že som vďaka tejto súťaži objavila kopec pekných a zaujímavých web stránok. 

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie ve společnosti ZSSK – Slovak Passenger Railways
Google AdWords, Google Analytics, Digital Marketing
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

  • 7
    Shares

Alena Mižiková

V súčastnosti pracujem ako špecialista digitálnej komunikácie pre Železničnú spoločnosť Slovensko a.s. Mám za sebou 12 rokov bohatých skúsenosti a rada sa s vami o ne podelím.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.