Čo je cloaking?

Ak spravujete nejakú web stránku, časť vašej zodpovednosti je zabezpečiť, aby ju užívatelia mohli pomocou vyhľadávača nájsť.  To znamená, že web stránka musí byť pre google zaujímavá. (A samozrejme aj pre iné vyhľadávače.). Zároveň to znamená nevykonávať kroky, ktoré tomu zabránia. Jedna  z vecí, ktorá vás dokáže dostať do problémov  je cloaking. 

 

Google za cloaking  (maskovanie) považuje postup, ak google bot indexuje a načítava inú web stránku, akú nakoniec vidí užívateľ. Inými slovami, užívateľ číta iný obsah, než má to tejto podtránke informácie Google bot (alebo iné vyhľadávacie nástroje). Cieľom cloakingu je zlepšiť si pozície vo výsledku vyhľadávania, tým, že sa pokúsite oklamať robota. Má si myslieť, že na stránke sa nachádza iný obsah, než v skutočnosti je. Nie je to dobrý nápad! Google nakoniec vždy na všetko príde!

Väčšina vyhľadávacích nástrojov, ak tento podvod odhalí okamžite odstráni web stránku z výsledkov vyhľadávania a niekedy dá web stránku na blacklist. Cieľom maskovania je oklamať algoritmus vyhľadávacieho nástroja, aby sa web stránka zobrazila čo najvyššie vo výsledku vyhľadávania. Vyhľadávač tak nemôže poskytnúť relevantné výsledky  a to je dôvod prečo pri odhalení reaguje promptným odstránením web stránky. 

 

Je personalizácia formou cloakingu?

Jedna z nových a popularných funkcií web stránok dnes, je zobrazenie špecializovaného obsahu, v závislosti od rôznych faktorov, ktoré si určil sám užívateľ. Ide o tzv. Geo-IP, na základe vašej IP adresy sa zobrazujú reklamy cielené pre vás, alebo predpoveď počasia pre vašu lokalitu, prípadne sa vám niektoré časti web stránky nezobrazia.  

Pár špecialistov tvrdí, že aj v tomto prípade ide o cloaking, pretože obsah ktorý dostáva užívateľ, je iný ako sa odovzdáva pre vyhľadávací robot. V skutočnosti, v tomto prípade, vyhľadávací robot, načítava ten istý obsah ,ako užívateľ, pretože dnes sa už dokáže prispôsobiť profilu, miestu, lokalite. Ak obsah ktorý poskytujete, nezávisí od toho či ide o užívateľa alebo vyhľadávacieho robota , neskrývate žiadny obsah. 

 

Cloaking  bolí

Cloaking je lož, aby ste dosiali lepšie hodnotenie. Maskovaním sa snažíte poviesť vyhľadávacie nástroje. Avšak tak ako Google aj iné vyhľadávače, nakoniec tento pokus odhalia, odstránia vašu web stránku z výsledkov vyhľadávania a zaradia ju do blacklistu. Dostať web stránku, z tejto čiernej listiny späť, môže trvať aj pol roka. Síce sa chvíľu potešíte z dobrých pozícií, ale je to krátkodobé. Nakoniec prídete o všetko.  Používa sa niekoľko metód, a postupov, ktoré nakoniec rozhodnú o pozícií vašej web stránky, a keď to vyhľadávače na začiatku nemusia odhaliť, nakoniec to vždy zistia. 

 

Alebo?

Ak si objednáte nejakú spoločnosť na optimalizáciu web stránky, môže sa stať, že vám tento postup navrhnú. Spolu s tým vám uvedú argumenty, prečo maskovanie nie je zlá vec. Tu je niekoľko z nich: 

„Obsah je stále relevantný“ – Aj keď  môže byť relevantný, stále ide o iný text, aký vidí užívateľ a aký vidí robot.

„Musíme chrániť (schovať) HTML kód“ – Tento argument je absurdný. HTML kód nie je žiadna tajná šifra, na internete sú tisíce web stránok s výukou HTML a ďalších skriptovacích  jazykov a nie je žiadny dôvod zatajovať kód.

„Nenecháme sa chytiť“ Samozrejme, nejaký čas sa môže dariť unikať, hlavne ak ide o silne navštevované web stránky s mnoho podstránkami, ale nakoniec k penalizácií dôjde. 

„Bez toho nemáte šancu získať zaujímavé pozície“ – Ak vaša web stránka nie je schopná konkurenice, a neviete sa v tomto smere pohnúť, stráca sa potom jej význam. 

 

Všetky vyhľadávače upozorňujú na to aby ste neskúšali nič také ako je cloaking. Je dobré držať sa ich radami. Ak sledujte tie správne zdroje, dozviete sa ,čo ktorý vyhľadávač požaduje,  a čo je pre vás prínosom, a akých techník by ste sa mali vyvarovať. Je dobré držať sa odporúčaní. 

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.