Čo je Doorway Pages?
Doorway pages sú jednoduché HTML stránky, ktoré sú prispôsobené niekoľkým konkrétnym kľúčovým slovám, alebo frázam. Sú naprogramované tak, aby boli viditeľné iba pre konkrétne vyhľadávače a ich roboty. Účelom týchto stránok je posilňovanie pozícií vo výsledku vyhľadávania pre vybrané kľúčové slová. Web stránka je špecificky zameraná na roboty vyhľadávacích nástrojov – a akonáhle vyhľadávač navštívi web stránku, je okamžite presmerovaný na „skutočnú“ web stránku.
V čom je problém?
Takáto optimalizácia je nesprávna, ide o black hat seo. Základná filozofia optimalizácie pre vyhľadávače je veľmi jednoduchá. V prvom rade nezahŕňa budovanie neviditeľných stránok, plných kľúčových slov „gobbledygook“ v nádeji, že sa dostanú o niečo vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Okrem toho vyhľadávacie roboty sú čoraz viac sofistikovanejšie, a tieto stránky môžu byť nakoniec ignorované, alebo dokonca úplne zakázané.
Väčšina, ak nie všetky vyhľadávače, sú programované tak, aby nezobrazovali tieto stránky, ak ich vedia rozoznať. Tento druh obsahu sa považuje za spam, a ide so SEO spam. Potup môže mať krátkodobo efekt, ale z dlhodobého hľadiska bude označená a odoslaná na posúdenie. Navyše, používanie týchto techník má tendenciu znižovať všeobecnú dôveryhodnosť web stránky.
Pomôže doorway pages mojej web stránke?
Bohužiaľ, veľa pseudo-SEO konzultantov vám povie, že doorway pages sú „jediný“ spôsob, ako dostať vaše stránky na vrchol a odporučí vám, aby ste si zakúpili nejaký nákladný softvér.
Avšak všetky tieto stránky vytvárajú len neporiadok vo výsledkoch vyhľadávania, a to robí proces vyhľadávania menej efektívnym. Navyše, tieto magické softvérové balíky očakávajú najviac práce od vás, užívateľa. Musíte si sami nastaviť kľúčové slová, kľúčové frázy, hustotu kľúčových slov, vyplniť šablóny, meta tag atď
Úprimne povedané, ak ste ochotní urobiť to všetko pre doorway pages, čo je neetický a krátkozraký prístup k optimalizácii, potom už môže svoju energiu presmerovať na správnu optimalizáciu.
Možno stojíte pred dilemou, že vaša stránka nemá dostatočný obsah, obsahuje málo kľúčových slov, má málo efektívne meta tagy. A napadá vás, že je to jediný spôsob, ako sa vaše stránky môžu zobrazovať vo výsledku vyhľadávania. Avšak neuspokojte sa s jednoduchým riešením. Opravte svoje stránky. Každá podstránka musí byť optimalizovaná pre vyhľadávanie, čo znamená, že je potrebné dať vyhľadávacím nástrojom to čo požadujú. A užívateľom to, čo hľadajú.
Ako vyhľadávacie nástroje vyhľadávajú
Vyhľadávacie nástroje a ich používatelia hľadajú rovnakú základnú vec. Dobré stránky s dobrým obsahom. Jednoduché. Nie je to jadrová fyzika. Naozaj nie sú potrebné triky, ktoré presmerujú používateľov na „skutočné“ stránky. Ak máte stránky s premyslene umiestnenými kľúčovými slovami a kľúčovými frázami, dobre napísaným obsahom a efektívnymi metaznačkami, potom nepotrebujete žiadnu vstupnú stránku.
Doorway pages nie je súčasť dobrej SEO stratégie
Ak máte web stránku, a táto stránka je na internete, a skončíte s vašou SEO domácou úlohou, nakoniec sa bude zobrazovať vo výsledku vyhľadávania.
Vyhýbajte sa skratkám
Doorway stránky sú lákavé k použitiu, pretože skutočne prilákajú viac vyhľadávacích robotov a užívateľov. Optimalizácia pre vyhľadávače sa však najlepšie zobrazí v dlhodobom horizonte a toto riešenie nie je súčasť úspešnej dlhodobej stratégie.
Komentáre