Čo je Long Tail a ako k tomu pristupuje google?

4.67/5 (3)

Long tail je fráza, ktorá sa prvý krát objavila v článku Chrisa Andersona. Odvtedy svoj myšlienkový  koncept rozšíril na blogu a neskor napísal knihu. Ak ide o optimalizáciu web stránok, môžete sa často krát stretnúť s termínmi  „long tail“, „fat tail“ alebo „thick tail“ . 

 

Čo to znamená?

Pojem long tail má vyjadriť spôsob, akým funguje špecializovaný marketing na internete. Tradičné kamenné predajne si môžu dovoliť predávať, len to čo ich zákazníci nakupujú, to znamená , že bežne nedržia špecializovaný tovar o ktorý ma záujem iba malá skupinka zákazníkov.  Internet túto situáciu zmenil. Umožnil ľuďom nájsť menej populárny a špecializovaný tovar.

Ukázalo sa ale, že má to aj svoje nedostatky. A to je zisk. Amazon, či Ebay si môže dovoliť predávať tovar o ktorý nie je až taký záujem. Pretože oslovuje veľký objem užívateľov. Má veľkú nákupnú silu. Zatiaľ čo pre menšie web stránky, môže byť takýto tovar nepredajný a dochádza k stratám.

 

Ako long tail súvisí s Google?

Veľká časť príjmu spoločnosti pochádza s internetovej reklamy. Anderson označil Google za „long tail inzerenta“. Menší hráči na trhu potrebujú reklamu rovnako, ak nie viac ako veľké spoločnosti.  Služby google  AdSense a google AdWords sú založené na výkonnosti reklamy.  Podmienky inzercie sú pre všetkých rovnaké. Tým že google umožnil zákazníkom využívať long tail, nestálo ho to žiadne náklady, a pre inzerentov sa stali reklamy výnosnejšie. 

 

Ako long tail súvisí s optimalizáciou web stránok?

Long TailAk je vaše podnikanie závislé na tom, aby ľudia naši vaše web stránky, long tail je pre vás veľmi dôležitý.  Mali by ste sa zamerať na rozvoj a budovanie celej web stránky a mala by mať veľa podstránok, hlavne ak sa zameriavate na špecializovaný produkt. Taktiež namiesto toho aby ste sa zamerali na optimalizáciu web stránok s populárnymi kľúčovými slovami , mali by ste sa viac zameriať na long tail. Konkurencia je oveľa nižšia a stále máte dosť priestoru na úspech a zisk.

Príklad: Ak inde o internet na Slovensku, je nábytok silné konkurenčné prostredie. Niekoľko väčších spoločnosti, pracuje na optimalizácií web stránok na profesionálnej úrovni, a v nie malom objeme investuje do reklamy v Google. Čo to pre vás znamená ak by ste chceli podnikať s nábytkom na internete? Vysokú cenu za reklamu, a veľa práce s optimalizáciou web stránky na kľúčové slová : nábytok, posteľ, písací stôl. Ak ste práve začali je pre vás lepšie sa sústrediť na kľúčové slová ako:  ručne vyrábaný nábytok, drevený nábytok na mieru, postel do detskej izby…tieto slová vám samozrejme prinesú aj menšiu návštevnosť, ale nebude to tak nákladné ako sústredenie sa na boj so silnými hráčmi, a tak prinesú aspoň nejaký zisk. 

 

Heads a Thick Tails

Ľudia najčastejšie odkazujú na populárne témy, stránky, alebo aplikácie čo môžeme chápať ako „heads“. Odkazujú však aj na  tzv „thick tail“, čo znamená, že ide o populárnejšiu položku v long tail. A v určitom bode sa efektivita long tail vytratí. 

Ak máte nízku návštevnosť na vašej web stránke pravdepodobne nebude môcť zarábať na reklame. Platí to aj u blogerov, ktorý sa venujú veľmi špecializovanej téme. Pravdepodobne si nenájdu dosť čitateľov a tak sa im ich úsilie v podobe zisku z reklamy nevráti. 

Pre blogerov je long tail výzva. Môže to znamenať, že je lepšie sústrediť sa  na pár tém v užšom okruhu, ako na rozvoj a budovanie jednej hlavnej témy. Ak máte napríklad blog o varení, môžete sa špecializovať napríklad na zdravú výživu, vegetariánske jedlá, ako sa snažiť písať o varení ako takom a snažiť sa pojať tému komplexne. 

ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.