Čo je tag?

Tag, alebo tiež značka, štítok je kľúčové slovo, alebo fráza, ktorá slúži na zoskupenie obsahu,  alebo na priradenie určitého obsahu určitému človeku. Jednoduchá definícia pre tag, „tágovanie“ je priradenie kľúčového slova ku skupine článkov, fotografií, videí, alebo iných multimediálnych súborov. Ide o spôsob ich usporiadania pre jednoduchší prístup v budúcnosti. Značka, alebo tag môže byť tiež použitá na priradenie časti obsahu inému používateľovi. 

 

Napríklad, ak ste publikovali pár článkov o výcviku na psa, ale nie všetky vaše príspevky sú o výcviku psov, potom by ste mali využiť vlastnosti značiek pre jednoduchú organizáciu článkov. K jednému príspevku môžete priradiť  viac značiek. Pomocou značky si užívateľ zobrazí iba články obsahujúce danú značku, a teda príbuzný obsah k jednej téme. 

Ak ste na Facebooku pridáte fotografiu, môžete na nej označiť svojich priateľov. Označovanie na sociálnych sieťach je skvelý spôsob ako začať s niekým rozhovor. 

Všetky druhy webových služieb používajú označovanie – od sociálnych sietí a blogovacích platforiem až po nástroje na zvýšenie produktivity založené na cloudových nástrojoch a nástroje na spoluprácu tímov. Vo všeobecnosti môžete buď označiť kúsky obsahu, alebo môžete označiť ľudí. 

 

Tag, značka na blogu

Vzhľadom na to, že WordPress je v súčasnosti najobľúbenejšia blogovacia platforma zameriam sa na tento redakčný systém. WordPress má dve hlavné spôsoby, ako  používatelia môžu usporiadať svoje stránky a príspevky – kategórie a značky.

Kategórie sa používajú na zoskupovanie väčších skupín obsahu na základe všeobecnej témy. Štítky na druhej strane umožňujú presnejšie filtrovať a zoskupovať obsah s viacerými kľúčovými slovami. 

Mnoho blogov má kopec značiek umiestených na bočnom panely stránky. Pôsobia ako zbierka kľúčových slov a fráz. Ak na niektoré slovo kliknete uvidíte všetky príspevky a stránky, ktoré boli priradené k tejto značke. 

Tag

 

Označovanie na sociálnej sieti

Označovanie na sociálnych sieťach  je veľmi populárne a je to najlepší spôsob, ako váš obsah zviditeľniť správnym ľuďom. Každá platforma má svoj vlastný štýl označovania, ale všetci nasledujú rovnakú všeobecnú myšlienku.

Na Facebooku môžete označiť priateľov na fotografiách alebo v príspevkoch. Stačí kliknúť na možnosť „Označiť fotografiu“ v spodnej časti fotografie, kliknúť na tvár a pridať meno priateľa. Môžete tiež označiť priateľa v príspevku, alebo v komentári  zadaním symbolu @ a menom. Instagram pracuje podobne. 

Označovanie príspevkov pomáha používateľom, ktorí ešte nie sú s vami pripojení, nájsť váš obsah, keď hľadajú konkrétne značky. Jediné, čo musíte urobiť, je napísať znak mriežky – # pred kľúčovým slovom, alebo frázou.

Samozrejme, pokiaľ ide o Twitter, každý vie o hashtagoch. Rovnako ako u Instagramu, musíte pridať # mriežku na začiatok slova. To potom pomôže užívateľom sledovať diskusiu, a vidieť vaše príspevky. 

Tag

 

Aký je rozdiel medzi Tag a  Hashtag?

Dobrá otázka. Oba značky sú takmer totožné, ale existujú malé rozdiely. Hashtag vždy obsahuje # (mriežku) na začiatku slova. Kým na blogu znak # mirežky nie je nutný. Väčšina sociálnych sietí vyžaduje, aby ste v komentári pre označenie priateľa použili symbol @ (zavináč, ampersand), zatiaľ čo  blogové platformy nevyžadujú špeciálny znak. 

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.