Čo sú spätné odkazy?

4.75/5 (12)

Spätné odkazy sú odkazy na nejakej web stránke, ktoré smerujú na vašu web stránku. Pri optimalizácii pre vyhľadávače sú spätné odkazy dôležité, pretože Google a iné vyhľadávacie nástroje posudzujú kvalitu a množstvo spätných odkazov pri určovaní hodnoty web stránky pre hľadajúceho, čo ovplyvňuje aj pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Význam kvalitných spätných odkazov pre vašu web stránku

Ak vytvoríte dobrý obsah na vašom webe, ktorý ľudia chcú šíriť, alebo zdieľať ďalej – budete mať spätné odkazy. Čím viac ľudí sa zaujíma o váš obsah, tým viac ich bude zdieľať, alebo  bude na neho odkazovať. A zároveň bude stúpať návštevnosť web stránky. 

Nedá sa mať úplne pod kontrolou, kto odkazuje na vaše web stránky. Ale spätné odkazy na stránky s obsahom súvisiacim s obsahom vašej web stránky sa považujú za spätné odkazy vyššej kvality oproti tým, ktoré pochádzajú z web stránok, ktoré nemajú nič spoločné s témou, na ktorú sa vzťahuje váš web.

Spätné odkazy

 

Ako získať spätné odkazy

Okrem pravidelnej aktualizácie vašich stránok s kvalitným obsahom, ktorý je pre čitateľov zaujímavý, môžete podniknúť ďalšie kroky, ktoré zvyšujú počet spätných odkazov:

  • Opravte všetky nefunkčné odkazy na vašej web stránke. Ak ste článok premenovali, vymazali, presmerujte užívateľa do inej časti web stránky, prípadne na podobný obsah. 
  • Zaregistrujte sa v sociálnych sieťach ako Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest a Instagram…každá by mala obsahovať odkaz na vašu web stránku.
  • Ak môžete zaradiť vašu web stránku medzi lokálne podnikanie, zaregistrujte sa do rôznych zoznamov a uistite sa, že je vaša web  stránka uvedená v zozname.
  • Oslovte o umiestnenie odkazu kvalitné blogy.
  • Naučte sa optimalizovať (alebo si objednajte profesionála), aby ste si vybrali správne kľúčové slová a použili ich vhodne na web stránke.
  • Opýtajte sa odborníkov vo vašom odbore na príležitostný hosťujúci príspevok.

 

Zneužívanie spätných odkazov

Spätné odkazy nie sú jediným rozhodujúcim faktorom pre  pozíciu vo výsledku vyhľadávania. Ale sú dôležité a niekedy sa táto technika často zneužívala. Existovali tzv, „odkazovacie farmy“, ktoré nerobili nič iné ako hromadili množstvo spätných odkazov. Väčšina si za túto sériu odkazov nechávala platiť. Avšak Google penalizoval tieto „farmy“ a v niektorých prípadoch aj web stránky na ktoré odkazovali. Najlepšia taktika je sústrediť sa na kvalitný obsah a vaše web stránky získajú cenné a kvalitné spätné odkazy prirodzenou cestou. 

ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.