desktop VS mobil VS tablet – Slováci radšej počítač, vo svete prevláda mobil.
Tabuľkové zhrnutie
Krajina | ![]() |
![]() |
![]() |
Celosvetové | 42,75% | 52,64% | 4,62% |
Slovensko | 70,04% | 27,16% | 2,81% |
Poľsko | 32,91% | 65,89% | 1,2% |
Česko | 80,35% | 17,02% | 2,63% |
Maďarsko | 65,67% | 32,22% | 2,11% |
Nemecko | 58,62% | 34,59% | 6,79% |
Rakúsko | 56,47% | 37,51% | 6,02% |
Ukrajina | 85,01% | 12,86% | 2,13% |
Desktop Vs mobil VS tablet
Slovensko


Pristupujúce zariadenia na internet
Celosvetové porovnanie

Pristupujúce zariadenia na internet
Poľsko

Pristupujúce zariadenia na internet
Česko

Pristupujúce zariadenia na internet
Nemecko

Pristupujúce zariadenia na internet
Maďarsko

Pristupujúce zariadenia na internet
Rakúsko

Pristupujúce zariadenia na internet
Ukrajina

Pristupujúce zariadenia na internet
Poľsko ma neprekvapuje, že má väčší pomer pristupujúceho zariadenia mobil, pretože oproti iným krajinám v porovnaní majú lacnejšie telefónne služby od operátora. A teda sa dá predpokladať, že využívajú tak mobilný internet častejšie.
Pozastavujem sa ale nad Google AdWords a reklamou v mobile. Už takmer rok Google tlačí na inzerciu v mobilných zariadeniach a vraví o efektivite. Neviem. Osobne v mobile na reklamu kliknem iba neúmyselne. A ak sa mi objaví v aplikácií počas toho ako s ňou pracujem, nezajíma ma absolútne, ak by sa ma niekto o sekundu opýtal čo tam bolo neviem. Nútené zlo.
V Google Analytics mám v správe 81 web stránok. Rôzne silné, ale ak by som ich priemerovala, povedala by som, že sa mobil pohybuje okolo 30-40%. Tiež ale dosť záleží pre koho je web stránka určená a či to je eshop, alebo blog alebo diskusné fórum…
Myslím ale, že je dosť silný predpoklad, že prístup na internet cez mobil bude ešte stúpať. V roku 2015 bol na Slovensku prístup s mobilných zariadení niečo okolo 17% a teda za dva roky stúpol o 10%.
Zvlášť už aj google už oddeľuje stránky ktoré sú responsive ( správne sa zobrazujú v mobile a tablete) od tých ktoré nie sú. A mení im aj pozíciu vo výsledku vyhľadávania. Spolu s označením ikonky – vhodné pre mobil.
Komentáre