DoFollow a NoFollow Link

5/5 (5)

Kedykoľvek počujete o optimalizácii pre vyhľadávače, niektoré z bežných slov s ktorými sa stretnete sú noindex, doindex, nofollow, dofollow, meta robots atď.  Všetko je to rovnako dôležité, avšak v tomto článku sa zameriam na  Nofollow a Dofollow link. Článok je vhodný hlavne pre začiatočníkov, ktorý sa optimalizácií práve začali venovať a verím, že bude užitočný. 

 

Nofollow je  HTML atribút, ktorý informuje vyhľadávací robot o tom, že hypertextový odkaz by nemal ovplyvňovať poradie odkazového cieľa v indexe vyhľadávacieho nástroja. Inými slovami, že nemá brať odkaz do úvahy. Zadáva sa hlavne v prípade komentárov, platených odkazov, ak sú odkazy vkladné užívateľom, v prípade embed a podobne.  S touto myšlienkou prišiel  Matt Cutts a Jason Shellen v roku 2005.

 

Rozdiel medzi DoFollow a NoFollow linkom

Atribút  nofollow  neumožňuje vyhľadávacím robotom sledovať odkaz. To znamená, že ak vlastník web stránok na vás odkazuje s atribútom  nofollow, neprechádza na váš web jeho link-juice. Pre užívateľov a návštevníkov web stránky, však ide o plne funkčný odkaz. 

Google upozornil na to, že neberie to úvahy odkazy s atribútom nofollow. Je pre vás ale dobre poznať tento zápis v prípade ak vy nechcete pre inú web stránku prenášať svoj link-juice.

Príklad Nofollow: <a href=“http://www.google.com/“ rel=“nofollow“> Google </a>

 

Dofollow odkaz umožňuje Google (ale aj iným vyhľadávačom) sledovať odkazy a priradiť ich k vašej web stránke. Tieto odkazy vám dávajú link-juice, a sú významné pre vyhľadávacie roboty.  Ak máte niekoho špeciálne radi, môžete mu nie len poskytnúť dofolow odkaz, ale naviac , link priradiť ku kľúčovému slovu. 

Príklad Dofollow Link: <a href=“http://www.google.com/“> Google </a>

Pre dofollow link nie je potrebný žiadny špeciálny zápis, ide o predvolený tvar odkazu. 

 

Seo profesionáli vedú nekonečný spor o tom, čí má nofollow link aspoň malý význam, alebo žiadny, keďže google dokáže link (odkaz) spoznať. Tiež ak ide o odkaz, je významné kde sa nachádza, či je v hornej časti web stránky, alebo v päte web stránky.  Odkazy v päte web stránky majú nízku hodnotu, aj keď sú dofollow. A tak niektorí tvrdia, že dofollow odkaz v päte web stránky, má takú istú hodnotu ako nofollow odkaz v iných častiach web stránky.

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie at ZSSK – Slovak Passenger Railways
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

  • 2
    Shares

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.