DoFollow a NoFollow Link
Kedykoľvek počujete o optimalizácii pre vyhľadávače, niektoré z bežných slov s ktorými sa stretnete sú noindex, doindex, nofollow, dofollow, meta robots atď. Všetko je to rovnako dôležité, avšak v tomto článku sa zameriam na Nofollow a Dofollow link. Článok je vhodný hlavne pre začiatočníkov, ktorý sa optimalizácií práve začali venovať a verím, že bude užitočný.
Nofollow je HTML atribút, ktorý informuje vyhľadávací robot o tom, že hypertextový odkaz by nemal ovplyvňovať poradie odkazového cieľa v indexe vyhľadávacieho nástroja. Inými slovami, že nemá brať odkaz do úvahy. Zadáva sa hlavne v prípade komentárov, platených odkazov, ak sú odkazy vkladné užívateľom, v prípade embed a podobne. S touto myšlienkou prišiel Matt Cutts a Jason Shellen v roku 2005.
Rozdiel medzi DoFollow a NoFollow linkom
Atribút nofollow neumožňuje vyhľadávacím robotom sledovať odkaz. To znamená, že ak vlastník web stránok na vás odkazuje s atribútom nofollow, neprechádza na váš web jeho link-juice. Pre užívateľov a návštevníkov web stránky, však ide o plne funkčný odkaz.
Google upozornil na to, že neberie to úvahy odkazy s atribútom nofollow. Je pre vás ale dobre poznať tento zápis v prípade ak vy nechcete pre inú web stránku prenášať svoj link-juice.
Príklad Nofollow: <a href=“http://www.google.com/“ rel=“nofollow“> Google </a>
Dofollow odkaz umožňuje Google (ale aj iným vyhľadávačom) sledovať odkazy a priradiť ich k vašej web stránke. Tieto odkazy vám dávajú link-juice, a sú významné pre vyhľadávacie roboty. Ak máte niekoho špeciálne radi, môžete mu nie len poskytnúť dofolow odkaz, ale naviac , link priradiť ku kľúčovému slovu.
Príklad Dofollow Link: <a href=“http://www.google.com/“> Google </a>
Pre dofollow link nie je potrebný žiadny špeciálny zápis, ide o predvolený tvar odkazu.
Seo profesionáli vedú nekonečný spor o tom, čí má nofollow link aspoň malý význam, alebo žiadny, keďže google dokáže link (odkaz) spoznať. Tiež ak ide o odkaz, je významné kde sa nachádza, či je v hornej časti web stránky, alebo v päte web stránky. Odkazy v päte web stránky majú nízku hodnotu, aj keď sú dofollow. A tak niektorí tvrdia, že dofollow odkaz v päte web stránky, má takú istú hodnotu ako nofollow odkaz v iných častiach web stránky.
Komentáre