Prečo a ako používať externé odkazy?
Externé odkazy sú také linky, ktoré odkazujú na inú web stránku na internete, z vašej web stránky. Veľa majiteľov a správcov web stránok, sa zdráha používať externé odkazy a to z rôznych dôvodov.
Napríklad:
- Návštevníci opustia stránku a už sa nikdy nevrátia.
- Vyhľadávacie nástroje ma budú penalizovať, ak budem odkazovať na „zlú lokalitu“.
- Nemal by som odkazovať na stránky s nižším PageRankom než je môj.
Externé odkazy
Pokiaľ nie ste uznávaný ako najväčší odborník na svete v danej téme o ktorej píšete, je pravdepodobné, že ste svoje poznatky odniekiaľ čerpali. Používanie externých odkazov, pre poskytnutie ďalších informácií či potvrdenie toho, že sú vaše informácie overené a dôveryhodné dá vaším čitateľom signál o kvalite obsahu.
Aj vedci používajú citácie, a odkazy na zdroje vo svojich prácach. Používaním externých odkazov ukážete, že ste sa téme venovali a podnikli výskum v danej oblasti a viete o čom hovoríte.
Premýšľajte pri výbere externých odkazov
Ak odkazujete na kvalitné informácie a dobré web stránky zvyšujete tým dôveryhodnosť vašich stránok. Existujú však typy externých odkazov, ktorým by ste sa mali radšej vyhnúť:
- Odkazy vytvárané návštevníkmi
- Reklamné odkazy
Umožniť návštevníkom web stránky pridávať odkazy, znamená riziko, že sa web stránka stane linková farma, a bude preto neskôr penalizovaná vyhľadávačmi. Ak máte na stránke povolenie pre pridávanie odkazov, napríklad v komentároch, mali by ste ich moderovať. Taktiež sa uistite, že sa nejedná o spam. Napríklad, ak umožnite návštevníkom pridať odkaz v komentári, mali by ste ho obmedziť na jeden v jednom príspevku.
Odkazovať reklamným spôsobom, môže byť pre čitateľa otravné. Dnes je už veľa ľudí zdatných rozpoznať skrytú reklamu. Ak sa budete snažiť svojim návštevníkom manipulovať, spozná to a prestane váš blog navštevovať.
Ak sa ale neviete vyhnúť reklamným odkazom, je ideálne používať atribút rel = „nofollow“ Tým zaistíte, že nebudete presúvať PageRank vašej web stránky, a znížite si počet odkazov, ktoré by mohli byť vyhľadávačmi vnímané ako spam. Vašeho návštevníka by ste nemali zavádzať, ale upozorniť ho, že ide o reklamu.
Vyhľadávače nepenalizujú za externé odkazy na kvalitné web stránky
Dobré externé odkazy sú tie, ktoré odkazujú na relevantné stránky, ktoré poskytujú dodatočné informácie o danej téme. Len keď odkazujete na webové lokality s nevyžiadanou poštou a prepojujete linkové farmy, môže byť vaša web stránka penalizovaná.
Nebojte sa o PageRank stránok, na ktoré odkazujete
Je pravda, že ak odkazujete na stránky, ktoré majú nižší PageRank než je váš, zapožičiavate jjej viac dôveryhodnosti v algoritmoch Google. Ale ak má web stránka vysoký PageRank, nemalo by na tom záležať.
Vyjadrenie Google:
Ak prepájate obsah, s obsahom o ktorom si myslíte, že vaši čitatelia uvítajú, nerobte si s PageRankom starosti. Ako správca web stránky, by ste sa mali obávať iba v prípade aj odkazujete na spam. V opačnom prípade sú externé odkazy zdravý spôsob ako návštevníkom web stránky ponúknuť čo najväčšiu kvalitu.
Externé odkazy vytvárajú vzťahy
Prepájanie odkazov môžete často krát vidieť na blogu. Jeden blog odkazuje na iný a opačne. Tiež ak na niekoho odkážete, majiteľ web stránky to uvidí vo svojej web analytike ako zdroj návštevnosti a môže to byť začiatok zaujímavého partnerstva či spolupráce.
Komentáre