Minúť 120 tisíc usd od Google je naozaj fuška

4.63/5 (16)

Google sponzoring od google na reklamu je zaujímavá cesta pre občianské združenie, neziskovú organizáciu či nadáciu. Organizácia dostáva 120 000 $ čo naozaj nie je málo. Základné podmienky; maximálny rozpočet mesačne 10 000 $, na jeden deň 300 $ a maximálna cena na klik 3 $.

Prvý krát som spravovala sponzorovanú google kampaň v roku 2016. Ako prvé som začala riešiť obsah na web stránke. Nebolo ho veľa. Podmienka okrem iných bola aj v tom, že nesmie sa vykonať pomocou reklamy predaj niečoho, výzva k zbierke.  Suma je určená na propagáciu, šírenie myšlienok, postojov, osvetu , zviditeľnenie združenia.

 

Google sponzoring

Celý web mal cca 140 článkov a pracovať som mohla ani nie s polovicou. Kampaň v tejto prípadovej štúdií sa spustila 12-8-2017. Poprosila som o nejaký obsah, niečo nastavila a čakala. A tak sa mi podarilo minúť iba  48,03 $ čo mi prinieslo 45 kliknutí. V septembri som stále ešte čakala. Minuli sme 65,48 $ a priniesli 73 kliknutí. V októbri sa mi už čakať nechcelo, a tak som kampaň prepracovala, nové slová, a nové reklamy.   A začalo sa nám to rozbiehať 1 170 $ , a 1430 preklikov. V novembri 1260 $ a 1 555 klinutí.

Stále mi ale výsledky prišli slabé. Mala som pred sebou číslo 10 tisíc. Môžem minúť destaťtisíc. Môžem sa vyblázniť.  A odohrávalo sa NIEČO. Ale málo. A tak som v novembri vytvorila ďalšie kampane, dohodla pre združenie spoluprácu s ďalším združením. 

Utratila som 3 360$,  5400 klinutí. Ale nestačilo mi.  December sa stále držal na 3 380 $. Do obsahu mi pribudlo iba pár nových článkov. Pochopila som, že už čakať nemôžem. Že sa moje vízie propagácie úplne nenaplnia a musím pracovať s tým čo mám. Zatlačila som.  Slová, reklamy, skupiny a január som vytiahla na 6 240 $. Február 6 680 $. Marec 8 331 $ a návštevnosť stránky mi vystúpila nad 20 tisíc.

V apríli som sa priblížila najviac. 9 240 $ minutých dolárov. Web dosiahol 27 tisícovú návštevnosť. V máji som si udržala 9 tisíc. Aj v júni. V júli mi to znova kleslo na 8 tisíc. A celá kampaň mi skončila v auguste. Bežala do 12-8-2017 kde som utratila 3 tisíc.

Cena za klik sa držala priemerne na 0,50 centov.

 

Z možných 120 000 usd sme utratili 67 300 usd.  Mnohý mi vraveli mi, že neminiem viac ako 1 000 na mesiac, lebo nebude na čom. A bola to naozaj fuška. Preto výsledok 67 tisíc, 20 tisícovú návštevnosť web stránky považujem za úspech. Združeniu to prinieslo nových členov, nové formy spolupráce, regeneráciu. 

 

Tabuľkové zhrnutie:

Obdobie Kliknutia Zobrazenia Priemerná CZK Cena
12-31.8 45 4 690 1,07 $ 48,03 $
09/2016 72 4 600 0,90 $ 65,48 $
10/ 2016 1 430 44 900 0,82 $ 1 170 $
11/2016 5 340 126 000 0,61 $ 3 250 $
12/2016 5 770 131 000 0,59 $ 3 380 $
01/2017 9 570 211 000 0,65 $  6 240 $
02/2017 7 830 198 000 0,78 $  6 130 $
03/2017 14 800 369 000 0,56 $  8 310 $
04/2017 22 400 489 000 0,41 $  9 240 $
05/2017 20 800 469 000 0,45 $  9 330 $
06/2017 18 900 404 000 0,47 $ 8 900 $
07/2017 17 200 328 000 0,47 $ 8 110 $
08/2017 6 920 117 000 0,45 $ 3 080 $
  131 000 2,9 mil 0,51 $ 67 300 $

Pri tom všetko mi záležalo na cene za klik. Osobná výzva. 🙂 Mohla som ísť na 3 uds , ale… ak je to jednoduché koho to baví ? Mieru prekliku na reklamu sa  držala okolo 8% priemer. 

 

Ako na tom bola web stránka?

  Relácie %nových relácii Noví používatelia Miera okamžitých odchodov Počet stránok na reláciu Priemerné trvanie relácie
08/2016 568 49,65 % 282 42,61% 7,13 00:09:19
Social 197  38,07 %  75 42,13 % 7,30 00:09:32
Organic 159  60,38 %  96  39,62 % 7,47 00:10:24
Direct 140  48,57 %  68  44,29 % 8,23 00:10:20
Refferal 72  59,72 %  43  47,22 % 3,76 00:04:23
09/2016 884 77,04 % 681 79,86% 2,15 00:02:10
Direct 492 94,11 % 463 91,87 % 1,50 00:00:53
Organic 159 67,30 % 107 64,15 % 3,08 00:03:26
Social 141 40,43 % 57 67,38 % 2,51 00:03:11
Refferal 46 34,78 % 16 54,35 % 4,48 00:06:28
Paid 45 84,44 % 38 68,89 % 2,49 00:03:56
10/2016 3 046 86,41% 2 632 86,34% 1,52 00:00:53
Paid 1 454 87,14 % 1 267 86,38 % 1,55  00:00:53
Direct 1 165 96,48 % 1 124 94,85 % 1,18  00:00:20
Social 208 42,79 % 89 71,63 % 1,98  00:02:17
Organic 147 76,19 % 112 55,78 % 2,90  00:02:35
Refferal 72 55,56 % 40 52,78 % 2,38  00:02:22
11/2016 6 764 78,92% 5 338 80,14% 1,71 00:01:01
Paid 5 135 79,18 % 4 066 81,75 % 1,66 00:00:49
Direct 1 066 96,15 % 1 025 94,18 % 1,23 00:00:26
Organic 243 67,49 % 164 53,50 % 2,74 00:02:35
Refferal 189 34,92 % 66 19,58 % 2,43 00:03:24
Social 130 12,31 % 16 40,00 % 4,48 00:07:14
12/2016 6 386 79,06% 5 049 80,50 % 1,68 00:00:55
Paid 5 483 80,45 % 4 411 82,67 % 1,57 00:00:39
Direct 483 91,51 % 442 87,78 % 1,38 00:00:34
Organic 181 76,24 % 138 52,49 % 2,97 00:02:46
Social 145 12,41 % 18 40,69 % 3,63 00:05:28
Refferal 93 43,01 % 40 31,18 % 4,20 00:07:46

 

Odvtedy boli podmienky čerpania rozpočtu zmenené 3x. Najprv klesla cena za klik na 2 usd,  dnes je už neobmedzená. Pripojila sa nová služba Google One. Do konca minulého roku od začiatku projektu získalo google  sponzoring 35 tisíc organizácií.  Ako získať Google sponzoring? Viac v článku Sponzoring pre neziskové organizácie. 

ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

Alena Mižiková

10 rokov som sa venovala tvorbe webstránok. Začínala som s Joomla 1.5, neskôr WordPrees, Prestashop, Drupal a ďalšie. To ma postupne dostalo k optimalizácii webstránok, ppc reklame a internetovému marketingu. Dokážem tak projekt pojať komplexne. Mám za sebou niekoľko veľkých projektov a bohaté skúsenosti. Preto o to čo ma zaujíma sa rada podelím.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.