Ako na Hashtag na Facebooku a ďalších sociálnych sieťach.

Hashtag je najobľúbenejší spôsob na kategorizáciu informácií, ktoré publikujeme na sociálnych sieťach. Pripojenie mriežky (#) pred ľubovoľné slovo, alebo frázu bez medzery je všetko, čo potrebuje na to, aby sa premenil na klikací odkaz.

Hashtags  umožňuje:

  • kategorizovať informácie podľa témy;
  • sledovať a populárne témy; 
  • pomocou hashtag sú príspevky ľahko nájditeľné pre iných používateľov. 

Väčšina sociálnych sietí vám umožní v príspevku použiť hashtag. Všeobecný princíp hashtagingu však zostáva rovnaký.  Mierne sa líšia aj čo sa týka výsledkov – alebo „hashtag traffic“ – ktoré sa potom zobrazujú.

 

Hashtag na Facebooku

Facebook je nováčikom vo svete hashtagov. Preto sa ako forma vyhľadávania na facebook nevyužíva často v porovnaní s inými stránkami ako je napr.  Instagram alebo Twitter. Môžete ho ale používať pre zábavu. 

Na Facebooku, môžete pridať hash pomocou znaku # pred akékoľvek slovo, alebo frázu v príspevkoch a komentároch príspevkov iných používateľov a zmeniť ich tak na modrý odkaz so značkou.

Ak chcete aby všetci používatelia na Facebooku mohli vidieť príspevok s označením, musí byť príspevok nastavený na hodnotu „verejné. Facebook generuje  stránky pre zobrazenie hashtagu, napr.: facebook.com/hashtag/WORD , Facebook.com/hashtag/sanfrancisco.

Ak sa chcete zobraziť na týchto typoch stránok, musíte sa uistiť, že vaše príspevky sú nastavené na „Verejné“, keď ich publikujete. Neočakávajte však, že vďaka hastagu oslovíte tisíce užívateľov.  Hashtagy sú trochu ignorovanou funkciou užívateľov Facebooku. To vám však nebráni experimentovať a zabávať sa.

 

Twitter Hashtags  

Twitter je  platforma určená na konverzáciu v reálnom čase, a to je miesto, kde hashtag naozaj ožíva. Môžete ho umiestniť kdekoľvek vo vašom príspevku, pokiaľ spĺňa limit 280 znakov. Hashtags vytvorený pomocou „#“ vytvorí klikatelný odkaz a pomocou neho si môžete zobraziť všetky príspevky ktoré  obsahujú vybrané kľúčové slovo.

Pomocou sekcie Celosvetové trendy v službe Twitter a na karte Discover zistíte, aké hashtagy sú práve obľúbené. Vzhľadom k tomu, Twitter je  o tom, čo sa odohráva práve teraz, aktuálne trendy témy sú skvelý spôsob, ako zapojiť do rozhovoru a získať spätnú väzbu.

Skúste nasledovať Twitter chat. Na Twitteri prebieha mnoho rozhovorov, a je tam množstvo naplánovaných rozhovorov, ktorých sa môžete zúčastniť a sledovať vďaka hashtagom.

 

Tumblr  Hashtag

Použitie hashtagov na Tumblr je skvelý spôsob, ako sa dostať do povedomia nových používateľov, ktorí hľadajú blogy, ktoré budú nasledovať, a tiež skvelý spôsob, ako získať viac a reblogov. Ľudia často vyhľadávajú kľúčové slová a hashtagy pomocou interného vyhľadávania Tumblr, takže ak používate značky hashtag správne, vaše príspevky na Tumblr by sa mali dobre zobrazovať.

Použite sekciu hashtag v editore príspevkov. Nepíšte ich do príspevku. Na rozdiel od Instagramu, Twitteru a Facebooku, kde sa pridáva priamo do obsahu príspevku , Tumblr má špecifickú sekciu, v ktorej môžete s hashtag pracovať. Ak ste dodržali správny postup, uvidíte ikonku malého štítku v spodnej časti príspevku. 

Ak zadáte hashtag ako súčasť príspevku, do jeho obsahu, nezobrazí sa ako odkaz na kliknutie. Musíte používať sekciu značky. Používajte obľúbené hashtags značky, aby ste dosiahli čo najlepšiu populárnosť a príspevku.  Na stránke Tumblr si  môžete pozrieť  zoznam aktuálne populárnych a  hľadaných výrazov a značiek. 

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.