Ako si zarábať ako Instagram Influencer?
Vďaka čoraz väčšiemu počtu používateľov Instagramu, ktorí premenili svoj koníček na podnikanie, je jasné, že sa dostavil vek influencerov. Nezainteresovaným, môže zarábanie na sociálnych sieťach pripadať zvláštne, alebo nereálne, ale skutočne je to dnes už pre mnohých legálny zdroj príjmov. V tomto článku nájdete stručný návod ako sa stať Instagram Influencer.
Kto je Instagram Influencer?
Vplyvný užívateľ na sociálnych sieťach, je ten ktorý dokáže ovplyvňovať ostatných, aby sa podieľali na nejakej aktivite, alebo kúpili nejaký produkt ktorý propagujú prostredníctvom svojich príspevkov. Príspevky môžu zverejniť na sociálnej sieti ako je napr. : Twitter, Facebook, Snapchat, YouTube, Google Plus atď
Za influencera sa považuje osoba, ktorá má vysoký počet sledovateľov, ale okrem toho má aj vysoký pomer interakcie, alebo vplyvu medzi svojimi fanúšikmi.
Účet s miliónom sledovateľov, ktorý má málo likes, alebo komentárov na príspevok, sa nepovažuje za účet influencera. Ale účet s niekoľko tisíc nasledovníkmi, ktorý dostáva množstvo komentárov a dosahuje zdieľanie príspevku, a jeho užívatelia sú aktívny, sa môže považovať za vplyvný účet, pretože sledovatelia podporujú obsah influencera, zapájajú sa.
Instagram Influencer je jednoducho vplyvná osoba na sociálnej sieti. Nie je nutné aby si pri budovaní profilu, užívateľ platil propagáciu príspevkov, a tak získaval nových nasledovníkov, ale veľa ľudí si vyberie aj túto možnosť.
Príspevky
Dnes je stále viac spoločností, ktoré sa rozhodnú investovať viac do influencera, ako do platenej reklamy na instagrame. Jednoducho preto, že to môže byť účinnejšie ako tradičná reklama. Aj keď to znie neuveriteľne, jedna osoba ktorá ma niekoľko tisíc nasledovateľov im dokáže dať pokyn k nákupu produktu či služby. A nasledovatelia nakupujú, pretože im to povedal niekto, kto má niekoľko tisíc likes.
V niektorých prípadoch táto forma prezentácie produktov dosahuje väčšiu úspešnosť, ako tradičné formy reklamy. Na instagrame sa pohybuje prevažne mladá generácia, a tá dnes už nesleduje tlač, ani TV. Je na internete.
V jednej marketingovej správe sa uvádza, že spoločnosť investovala do rôznych influencerov 1,07 miliardy dolárov v priebehu roka 2017 a táto investícia sa im aj vrátila.
Ak vplyvný užívateľ dáva príspevok, vytvára pocit autenticity u publika. Produkt sa stáva akoby reálnejším, zaujímavejším. Influencer môže tieto príspevky opakovať, alebo im vytvoriť príbeh. Ide zároveň o pozitívnu recenziu na produkt.
Koľko zarába Instagram Influencer?
Koľko si vie influencer zarobiť záleží hlavne na jeho šikovnosti. Neexistuje žiadny oficiálny cenník. Niekedy zarábajú od 5 eru až do 5000 tisíc za propagačnú kampaň. V USA nie je výnimočné ani 10 000 a viac dolárov. Záleží aj od sily profilu, koľko má nasledovníkov a ako sú na jeho profile aktívny, a teda akú ma silu vplývať, no nie je stanovená žiadna pevná suma.
Ako sa stať Instagram Influencer?
Pre tých, ktorí majú účty na Instagrame , môže byť lákavé stať sa influencerom, a je to jednoduchšie ako sa zdá. Tri hlavné zásady, ktoré vám pomôžu začať:
Zaobstarajte si agenta, zástupcu: Je to bežné u ľudí, ktorý majú veľa nasledovateľov a potrebujú sa venovať budovaniu siete a práci s užívateľmi. Agent má na starosti získavanie obchodných partnerov, dohody ohľadne reklamných kampaní, zjednať cenovú ponuku.
Priama komunikácia: Rôzne spoločnosti môžu influencera osloviť priamo, cez profil na instagrame, preto je dôležité aby ste mali zapnuté upozorňovanie na správy, aby vám neušla žiadna ponuka.
Aplikácie a služby tretích strán: Na Slovenku zatiaľ podobná služba dostupná nie je, ale v zahraničí nájdete aplikácie, ktoré spájajú spoločnosti ktoré majú záujem o propagáciu s influencermi. Medzi najznámejšiu takúto službu patrí TRIBE. Aby ste mohli byť potom vyplácaný potrebujete PayPal účet. Služba tribe je dostupná ako aplikácia pre iOS aj android. Myšlienka vznikla v roku 2015 v Austrálií a služba sa stala hitom po celom svete. (Okrem Slovenska).
Komentáre