3 základné kroky mobilného marketingu pre úspešné lokálne podnikanie.

5/5 (7)

Mobilný marketing je dnes nevyhnutnou súčasťou lokálneho podnikania – a to z dobrého dôvodu. V priemere 69% z času stráveného spotrebiteľmi na rôzných zariadeniach, tvorí mobilný telefón. 68% ľudí uviedlo, že skontrolujú svoj mobilný telefón do 15 minút potom ako sa ráno zobudia. Mobilné využívanie dát sa každý rok zdvojnásobuje. A mobilná reklama sa v najbližších 4 rokoch sa pravdepodobne 20-násobne zvýši. 

Sú to skvelé štatistické údaje, ale čo to všetko znamená pre miestne (lokálne) podnikanie? Miestne vyhľadávania rastú o 50% rýchlejšie, ako mobilné vyhľadávania. O mobilnom vyhľadávaní hovoria všetci, ale miestne vyhľadávanie ponúka príležitosť tento trend využiť.

Zhrnuté a podčiarknuté, mobilný marketing je vynikajúci spôsob ako získať nových zákazníkov. Ako na to?

  1. Vyhľadajte svojich zákazníkov (aj potenciálnych!) pomocou vyhľadávania v mobile . (Triky pri vyhľadávaní .)
  2. Oslovte nových zákazníkov pomocou  mobilných reklám.
  3. Optimalizujte vašu webstránku pre mobilné zariadenia. Zákazníci tak lepšie a rýchlejšie nájdu dôležité informácie.

Vďaka týmto trom základným krokom mobilného marketingu, sa vaše lokálne podnikanie stane úspešnejšie,  a zároveň ušetríte čas riadením iných marketingových nástrojov.

 

1. Ste na mape?

Uistite sa, že vás zákazníci môžu nájsť. Ľudia neustále vyhľadávajú lokálne informácie pomocou mobilného telefónu. A 95% mobilných vyhľadávaní prebieha na Google!

Výzva: Hodnotenie a počet recenzií v google mapách  ovplyvňuje organické aj platené výsledky vyhľadávania.

Príležitosť: Väčšina miestnych firiem nerieši optimalizáciu potrebnú na to, aby sa zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávania. Pre vás to znamená príležitosť, ako zlepšiť svoje poradie vo výsledku vyhľadávania google a iných adresároch firiem.

Čo ďalej?: Neprestávajte pracovať. S rastúcim počtom vyhľadávaní, ktoré sa odohrávajú lokálne (a väčšina vyhľadávaní, prebieha v mobile), prichádza obrovský prínos a príležitosť vďaka google mapám. Pracovala som s viac ako 100 vizitkami v google maps, a tak viem zaručene potvrdiť, že optimalizácia prináša výsledky.

Rozhranie Google My Business je zdarma, nezabudnite však vyplniť všetky potrebné údaje a správne. Udržiavajte ich aktuálne. Odpovedajte na recenzie.

2. Zacieľte na svojich zákazníkov  reklamu

Väčšina malých podnikateľov vie , kto sú jeho zákazníci, kde sa nachádzajú a aké majú potreby. A tak v prípade lokálnych firiem, je odpoveď na to, odkiaľ prichádza zákazník jednoduchá. „Je v  blízkosti.“ Viac ako 90% spotrebiteľov nakupuje najviac do 15 minút cesty od svojho domova, alebo práce.

Výzva: Väčšina miestnych firiem nemá veľa skúseností s prevádzkou mobilných reklám ani so zacielením na konkrétne skupiny spotrebiteľov online. Spúšťanie úspešných reklám vyžaduje skúseností a prax v  digitálnom marketingu. Podniky, ktoré sa snažia viesť si kampane sami, alebo ich zveria neprofesionálnom na úkor nízkej ceny, prichádzajú o príležitosti.

Príležitosť: Možnosti zacielenia reklám sa v posledných rokoch rýchlo zlepšujú na väčšine významných online platforiem. To znamená, že je možné zamerať sa na konkrétne skupiny – a pre malé podniky, ktoré skutočne vedia, kto sú ich zákazníci, pravdepodobnosť, že sa zobrazia ich reklamy cieleným zákazníkom tak rastie.

Čo ďalej?: Mobilné reklamné kampane môžu byť pomerne komplikované pri nastavovaní a správe (nástojte ponúkajú neskutočné množstvo nastavení) preto by ste si mali nájsť dôveryhodného partnera, ktorý nemusí spravovať veľký rozpočet, ale viesť kampane efektívne.

V kampani si nastavte ciele a uistite sa, že výsledky dokážete merať. Za cieľ si môžete stanoviť sledovanie ceny za klik, alebo nárast užívateľov na sociálnej sieti, alebo nárast odberu noviniek.

Profesionálne spoločnosti nie sú lacné, pretože naozaj dokážu nastavovať kampane s výsledkami. Iba začiatočníci s malými skúsenosťami si nastavujú nízke ceny za správu reklám. Preto by ste mali dobré zvážiť koho si vyberiete, alebo či sa do nastavenia reklamám pustíte sami. Neefektívna správa reklamy vás pripraví o zákazníkov.

3.  Optimalizujte vašu webstránku tak, aby sa správne zobrazovala v mobile

Všetci podnikatelia potrebujú webstránku.  30% spotrebiteľov neberie do úvahy spoločnosť, ktorá nemá webstránku. Za minulý rok bol zaznamenaný nárast o 20% webstránok vhodných pre mobilné zariadenia. Webstránky musia byť optimalizované pre mobil  – pretože práve na mobile prebieha lokálne vyhľadávanie.

Výzva: Ak sa  vaša webstránka nezobrazuje v mobilnom telefóne správne, musíte ju redizajnovať, alebo vytvoriť jej samostatnú mobilnú verziu.  Nové webstránky môžu byť drahé a časovo náročné, ale je to nevyhnutné.

Príležitosť: Mobilná návštevnosť  dominuje na webe – a nepredpokladá sa, že táto situácia zmení. Webstránka ktorá sa správne zobrazuje v mobile, je zároveň na lepších pozíciách pri výsledku vyhľadávania. Zároveň vypovedá o vašej profesionalite.  Musíte poznať aj sami na sebe, že s webstránkou prispôsobenou pre mobilné telefóny sa vám pracuje oveľa lepšie a zotrváte na nej dlhšie oproti stránkam, ktoré sa nezobrazujú správne.

Čo ďalej? Optimalizujte! Uistite sa, že vaša webstránka pre mobily je zameraná na kľúčové informácie, ktoré by spotrebiteľ chcel vedieť o vašich produktoch,  alebo službách. Uistite sa, že návštevník dokáže jednoducho vyhľadať napríklad telefónne číslo, alebo email, či odkazy na sociálne siete.

Musíte dosiahnuť rovnováhu medzi množstvom informácií a ich relevantnosťou. Ak sa vám to podarí a spolu s tým aj vhodne zapracujete kľúčové slová aj Google vás odmení, vo forme lepších pozícií vo výsledku vyhľadávania.

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie ve společnosti ZSSK – Slovak Passenger Railways
Google AdWords, Google Analytics, Digital Marketing
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

  • 2
    Shares

Alena Mižiková

V súčastnosti pracujem ako špecialista digitálnej komunikácie pre Železničnú spoločnosť Slovensko a.s. Mám za sebou 12 rokov bohatých skúsenosti a rada sa s vami o ne podelím.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.