Mobilný marketing – Stratégia pre reštaurácie

5/5 (2)

Mobilný marketing zasiahol prakticky do každého odvetvia. Najviac však predajné miesta, pretože majú lepšiu možnosť upozorniť spotrebiteľa. To isté platí aj pre reštaurácie, bary, kaviarne.  Aj najväčšie potravinové reťazce ako  McDonald’s, KFC využívajú stratégie mobilného marketingu aby oslovili čo najviac zákazníkov v mobilnom telefóne. 

Mobilný marketingMobile marketers (ľudia pracujúci v oblasti mobilného marketingu) neustále realizujú rozsiahle marketingové analýzy správania sa spotrebiteľa v mobilnom telefóne, a venujú sa podbornému rozboru reklám v mobile. V tomto článku si môže pozrieť niekoľko overených stratégií, pre zlepšenie výsledkov vašej reštaurácie, baru či kaviarne. 

 

Buďte v kontakte so svojim zákazníkom

Buďte v kontakte s mobilnými zákazníkmi. Posielajte im SMS pripomienky o vašej reštaurácii, zľavy, ponuky, špeciálne ponuky atď. V rámci propagačnej SMS nezabudnite zadať svoju adresu, kontaktné údaje, mapu a pod. SMS správa by mala byť stručná ale výstižná. Hromadné SMS je cenovo prijateľný spôsob, ako osloviť veľké množstvo zákazníkov. Zároveň si pomocou toho nástroja viete udržať už existujúcich zákazníkov a osloviť tak ešte viac používateľov.  U O2 odoslanie cca 4500 SMS sa pohybuje v cene okolo 200€.

 

Zamerajte vašu reklamu na mobilné telefóny

Google a jeho nástroj Google AdWords ponúka možnosť nastavenia reklamných kampaní zvlášť pre mobilné telefóny a zvlášť pre PC. Vďaka tejto možnosti odlišovať typ kampane a jej ďalšie možné nastavenia vám umožňujú zameranie na užívateľov mobilných telefónov aj podľa lokality. 

V prípade inzercie pomocou Google AdWords máte náklady pod kontrolou, avšak jej nevýhoda môže spočívať v nedostatočnej návratnosti investícií. Avšak dobré zacielenie pomôže nasmerovať zákazníka priamo k vám. 

 

Zapojte svojho mobilného zákazníka

Dovoľte zákazníkom byť aktívnym účastníkom. Ankety, kupóny, zľavy to všetko vám pomôže vytvoriť si osobný kontakt. Dnes je už technicky možné zhotovenie web stránky, ktorá sa inak zobrazuje v PC a inak v mobile. Zákazník môže niektoré jej časti prezerať napríklad iba v mobilnom telefóne. 

 

Nechajte si vytvoriť web pre mobilné zariadenia (Responsive web) 

Web stránka ktorá sa správne zobrazuje v mobilnom telefóne je základom úspešného podnikania. Uistite sa , že navigácia na web stránke je jednoduchá. Mali by ste si skontrolovať ja to, či sa správne zobrazuje v rôznych mobilných prehliadačoch.

Aby ste mohli osloviť čo najširšiu škálu užívateľov mobilných telefónov. Mobilnú verziu web stránky neustále aktualizujte a kontrolujte  ako sa zobrazuje. 

 

Nechajte si vytvoriť aplikáciu

Aplikácie v telefóne sú dnes veľmi populárne. Môžete si nechať vytvoriť hru s názvom vašej reštaurácie, alebo vytvoriť aplikácie ako zoznam receptov, typ na chudnutie, lokálny zoznam reštaurácií a pod. V aplikácií môže potom uverejňovať svoje novinky, ponuky, akcie alebo zľavy a tým na seba pravidelne upozorňovať. Aplikácia môže mať prepojenie na sociálne siete , tak ju využijete aj ako súčasť social marketingu. 

 

Vytvorte si záznam v Google mapách – Google local business

Mobilný marketing

Dnes veľa ľudí využíva vyhľadávanie miesta pomocou mapy google a ich záznamov. Mapa vám zobrazí najbližšie miesta, ktoré vás zaujímajú. Sú uprednostnené kategórie ako reštaurácie, kaviarne, čerpacie stanice, bankomaty, lekárne a potraviny. 

Služba sa označuje ako google local business. Vytvorenie záznamu je zdarma. Je dosť možné, že záznam už máte, ale neviete ho spravovať. V takom prípade vám ho už vytvoril sám google, alebo nejaký užívateľ. 

V takom prípade kliknite na odkaz “ Vlastníte túto firmu?“ a google vás bude sprevádzať pre overenie záznamu.  Výhoda spravovania záznamu spočíva v tom, že si viete sami upraviť otváracie hodiny, odpovedať na recenzie, pridávať ponuku aktuálneho menu..atď.

Jeden krát mesačne vám príde emailom správa, kde uvidíte prehlad toho, koľko ľudí vás vďaka záznamu navštívilo, prípadne telefonovalo,  atď.,

 

Uviedla som niekoľko najbežnejších stratégií. Pre lepšie výsledky môžete osloviť špecialistov, alebo si zostaviť vlastný marketingový tím. V každom prípade by ste ale nemali prehliadnuť možnosti Local Business, a aktívne pracovať s vizitkou v mapách. 

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie at ZSSK – Slovak Passenger Railways
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

  • 2
    Shares

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.