Nápady pre názov blogu

AKO SI VYBUDOVAŤ ÚSPEŠNÝ BLOG. PRÍRUČKA PRE ZAČIATOČNÍKOV.

Výber názvu pre váš blog alebo web stránku nie je jednoduché. Nedá sa to vrátiť už späť. Taktiež veľa atraktívnych pomenovaní je už zabraných.  Názov blogu hrá ale významnú úlohu pri vašom úspechu a online viditeľnosti. Nemali  by ste preto vyberať náhodne , pretože to nepovažujete za problém.

V nasledujúcom článku je niekoľko návrhov, ako si uľahčiť  rozhodovací proces. Dozviete sa načo sa máte zamerať a tiež je uvedených zopár príkladov. 

Zadefinuje svoje miesto a zameranie

Dôvod prečo má byť v názve slovo, ktoré pomenováva váš okruh tém je jednoduchý. Hovorí ľuďom, že prišli na správne miesto a pomáha váš blog zviditeľniť. Ak si vyberiete pojem, ktorý ľudia používajú pri vyhľadávaní, je pravdepodobnejšie, že sa váš blog zobrazí vo výsledku vyhľadávania. 

Skôr než si vytvoríte blog, musíte vedieť o čom bude. Zadefinovať svoje miesto v blogosgfére a okruh tém. Vyhnite sa príliš všeobecným témam, ľudia uprednostňujú konkrétny obsah, pred všeobecnými faktami. Navyše výberom zamerania, by ste mali byť schopný zadefinovať si aspoň jedno slovo, ktoré budete používať ako názov svojho blogu. 

Príklady: LifehackerTechcrunchZen HabitsSearch Engine LandAndroid AuthorityGamespot. Môžete vidieť, že názov stránky jasne vystihuje o čom web stránka je. Ako príklad som použila zahraničné web stránky, pretože na Slovensku blogeri stále viac preferujú používanie anglických názvov. Nemali by ste ale predpokladať, že všetci vaši čitatelia vedia anglicky, a tiež je až komické ak má blog troj-slovný anglický názov , ale ani jeden článok nie je v angličtine. 

S akými slovami si ľudia spájajú vami vybraný okruh tém?
Ďalším kritériom pre  výber dobrého mena je položiť si otázku: „S akými slovami si ľudia spájajú môj zameraný okruh tém?“ Inak povedané, nájdu na vašom blogu to čo hľadajú? Mnohé názvy blogov majú dve, tri kombinácie slov. Niekedy obsahujú meno majiteľa blogu. Ak ste si ako prvé slovo vybrali pomenovanie vášho zamerania, druhé slovo by malo súvisieť s prvým. 

Zvážte použitie niektorých prídavných mien, ktoré by vás a váš štýl opísali
Je dobré nájsť vhodné prídavné meno a uviesť ho v názve stránky. Prídavné meno by malo súvisieť so štýlom vášho blogu. Napríklad, ak ste sa rozhodli písať a ponúkať jednoduché tipy…,  potom by ste mali použiť slovo „jednoduché“ v názve blogu.

Ak vytvárate sprievodcu, môžete použiť slová ako „komplexné“ alebo „presné“.  V skutočnosti to nemusí byť prívlastok,  ale slovo, ktoré dokáže pomenovať o čom všetkom je váš blog. To znamená, že aj dobrá metafora môže výstižne pomenovať vašu web stránku.  

Brainstorming

Teraz, už viete všetko, čo potrebujete na to, aby ste vymysleli dobrý názov pre váš blog. Mali by ste si spraviť brainstorming a napísať si zoznam nápadov. Nebojte sa byť kreatívny, zábavný, chytľavý a zvláštny. Ak už budete mať zoznam hotový , pozrite sa či je vami vybraný názov dostupný. Nie je ale dobrý nápad, vytvoriť veľmi podobný názov už existujúcej web stránky, používatelia sa budú mýliť. 

Vynechajte pomenovania, ktoré nepredstavujú vaše základné hodnoty
Keď vylúčite názvy, ktoré nie sú k dispozícii, posaďte sa a zamyslite sa nad tým, ktoré zo zostávajúcich mien v zozname sú najvhodnejšie pre váš blog. Vezmite do úvahy všetky vyššie uvedené návrhy.

Ako názov vyjadruje vaše základné hodnoty? Zodpovedá vášmu štýlu? Je chytľavý a dá sa dobre zapamätať? Ak máte problémy s rozhodovaním, opýtajte sa priateľov a rodiny. Zistite, ktoré z týchto mien sa im najviac páčia.

Záver

Dúfam, že bol tento článok pre vás prospešný a pomohol vám nájsť to správne pomenovanie. Držte sa týchto pravidiel a dôverujte si. 

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie ve společnosti ZSSK – Slovak Passenger Railways
Google AdWords, Google Analytics, Digital Marketing