5 jednoduchých krokov na spustenie špecializovaného blogu. Niche Blog
Niche blog je úzko zameraný blog. Inými slovami, všetok obsah uverejnený na špecializovanom blogu je priamo spojený s úzkym okruhom tém. Niche blogy ponúkajú skvelý spôsob, ako môže začínajúci blogér prilákať čitateľov, speňažiť svoj blog a zaujať svoje miesto v blogosfére. Nižšie uvedené kroky vám poskytnú jednoduchý návod ako si vytvoriť svoj vlastný niche blog.
Vyberte si tému, ktorej dobre rozumiete
Niche bloger musí písať veľa v úzkom okruhu tém. To znamená, že potrebujete byť nie len dobrým znalcom, ale mať aj zanietenie a záujem v danej oblasti. Aj keď môžete niekedy tému pojať „zoširoka“, vaši užívatelia budú očakávať informácie týkajúce sa niche okruhu. Aby ste boli úspešný, musíte dodať to, čo užívatelia hľadajú. Samozrejme ak potrebujete v téme odbočiť, môžete napríklad odkazom na inú web stránku či blog.
Vyberte tému, o ktorej viete veľa
Špecialisti v nejakej oblasti majú veľa informácií a vedomosti o odbore v ktorom sa pohybujú. Nepíšete však učebnicu. Váš blog by mal mať jedinečný charakter a spájať vás osobný názor, postreh a esprit. Je to vaše jedinečné podanie, ktoré zaujme užívateľa preto aby sa vrátil stále znova a znova. Kľúčom k úspechu je písanie s inteligenciou, zameraním a vášňou. Tak budete vyčnievať z davu a váš blog bude úspešný.
Zachovajte si fokus
Niche znamená sústredenie, zameranie. Znamená to tiež, že si musíte vybrať veľmi úzku tému a držať sa jej, aby váš blog bol skutočne špecializovaný. Napríklad, namiesto širokého záberu článkov o autách, sa môžete špecializovať na jeden typ, značku automobilu napr. Ford. Namiesto blogovania o jachtách, a plavbách sa môžete špecializovať na tému – plavba pre rodiny s deťmi.
Dajte si pozor na trendy
Ak chcete vytvoriť úspešný blog s dlhou životnosťou, potom by ste nemali vyberať tému, ktorá je dnes horúca, novinkou, ale v budúcnosti by mohla zaniknúť. Napríklad ak sa rozhodnete písať o konkrétnej televíznej show, ktorá sa vám páči, môžete si užiť zábavné chvíle, ale ak reality show skončí, čo potom s blogom? S najväčšou pravdepodobnosťou vám bude návštevnosť klesať, až sa takmer vytratí. Preto sa uistite, že vami vybraná téma je trvácna.
Spravte si prieskum kľúčových slov
Optimalizácia pomocou long tail sa týka používania veľmi špecifických kľúčových slov na dosiahnutie čo najväčšej prevádzky na stránke. Je ťažké konkurovať silným web stránkam s veľkým rozpočtom a to platí aj v prípade optimalizácie pre vyhľadávače.
Napríklad, bolo by veľmi ťažké konkurovať veľkým stránkam pre všeobecné kľúčové slovo, ako je napríklad „rodičovstvo“. Avšak ak si vyberiete kľúčovú frázu „sirotský dôchodok pre dospievajúcich“ , vaša konkurencia bude nižšia, návštevnosť menšia, ale cielenejšia. Je dôležité venovať čas výskumu kľúčových slov a optimalizovať obsah blogu pre tie najlepšie kľúčové slová.
Komentáre