Ak sa dlhší čas venujete nejakému projektu, webstránke či portálu, začne vás zaujímať ako sa užívateľ na vašej  internetovej stránke správa. Čo ho zaujme, pri akých prvkoch na stránke spozornie a pri čom mu dochádza trpezlivosť a stránku opustí. 

Preto som pred časom publikovala článok – Veľký zoznam marketingových nástrojov.  V tomto článku chcem, ale špeciálne upozorniť na nástroj Smartlook. Medzi jeho hlavne výhody oproti ostatným patrí:

  • Český jazyk v adminstračnom rozhraní
  • Jednoduchá implementácia kódu
  • Jednoduché a intuitívne administračné rozhranie
  • Nástroj na analýzu dát porovnateľný s Google Analytics
  • Technická podpora v českom jazku
  • Cenová dostupnosť
  • Pripravený pre GDPR

Prečo analyzovať dáta?

Predstavte si, že máte eshop a predávate lak na nechty a rôzne doplnky. Kto je váš zákazník? Predpokladáte, že žena. Ale v akom veku? Z akého mesta? Aká je priemerná suma objednávky? Koľko objednávok sa ročne nepreberie? Všetko sú to cenné údaje, ak chcete aby bol váš eshop v zisku.

K tomu vám samozrejme bude nápomocný nástroj Google Analytics. Ale Google analytics vám už nepovie, že je pre užívateľa na webstránke niečo nepríjemné. To sa môžete dovtípiť vďaka miere opustenia.  Ale dôvodov rýchleho opustenia stránky môže byť niekoľko a to už na základe údajov z Google Analytics nie je tak jednoznačné, čo sa odohráva. Preto možnosť nahrávky správania sa užívateľa je geniálna pomoc. 

Ale aj keď blogujete, mali by ste sa zaujímať o to, kto je váš čitateľ. A ako sa na vašom blogu správa. Ebook je dobrý spôsob ako zaujať, ale upozorňovať nato pri každom kliknutí na stránke už nemusí byť vhodné.

Najčastejšie chyby na webstránkach

Nátlakové – facebook daj nám like, otravuje. Ak si pozriete zahranične webstránky, upustili od nátlaku pridaj sa na náš facebook.  Podobne, daj email na odber, stiahni si ebook….upustilo sa od prekrytia vyskakovacím oknom.  Neveríte mi? Skúste demo verziu Smartlook, a presvedčte sa.

Nesprávne zobrazenie webstránky. Najčastejšie to býva v mobilnom telefóne. Či už menu stránky, alebo jej banner zakryje nejakú podstatnú časť. Je jedno, že vám niekto dá cenu bloger roka. Užívateľ sa nemieni zaoberať tým, ako sa k obsahu dostane. Odíďte. Ako takýto problém odhalíte? Uhádli ste. Smartlook.

Priveľa reklamy.  Hlavne ak ide o blog. Nie lenže ak je reklamných bannerov veľa, google tieto stránky penalizuje, ale je to aj otrava pre užívateľa. Preto netrvá dlho a stránku opustí. A tak okrem toho, že sa pripravujete o pozície v google, prichádzate aj o užívateľov. Nemusíte ich hneď odstraňovať, otestujte si správanie sa užívateľa pomocou Smartlook.

Samozrejme to nie je všetko. A práve preto sú tieto analyticky nástroje geniálne. Pomôžu vám byť vždy o krok vpred pred ostatnými.

Rozdiel medzi Google Analytics a Smartlook

Google Analytics je skvelý a obrovský nástroj pomocou ktorého zistite naozaj veľa. Ale aby ste z Google Analytics dostali maximum, musíte mať už programátorské znalosti.  Dovoľuje používanie API a scriptov, ale ich nastavenie je za hranicami znalosti bežných užívateľov. A tak z praxe viem, že mnohí veľa jeho funkcií nevyužívajú.

Naproti tomu je smartlook nahrávka správania sa užívateľa. Vidíte pred sebou videozáznam, ako užívateľ na webstránke strávil čas. V jeho rozšírených funkciách si tiež môžete nastaviť sa sledovať rôzne analyzovanie týchto údajov.

V ideálnom prípade by ste mali používať oba nástroje, ak chcete aby bol váš projekt jedného dňa ziskový. Pretože v prvom rade, musíte vedieť komu sa snažíte predávať, až potom zákazníka viete vhodne osloviť  a to vás nakoniec dovedie k úspechu a zisku.

Google Analytics je moja srdcová záležitosť. Strávila som nad nim hodiny a hodiny.  Mám aj niekoľko certifikátov a veľakrát som robila detailnú web analytiku. Preto dobre viem kde má hranice. A tam kde Google Analytics končí, začína Smartlook.

Tento nástroj som objavila asi pred dvomi rokmi. Nie raz pomohol odhaliť problém na nejakej webstránke.

Jeho ovládanie je jednoduché a intuitívne.  Demo verzia vás v mnohom uspokojí, ale nemali by ste ľutovať investovať do jeho platenej verzie. Ak chcete aby bol raz váš projekt úspešný, nespoliehajte sa na domnienky, opierajte sa o fakty.