Skôr než začnete blogovať a stanete sa úspešným blogerom, dobre si vyberte o čom chcete písať. Tému a problematiku by ste mali dobre poznať. Existuje niekoľko spôsobov, ako zistiť čo je pre vás najvhodnejšie, hlavne ak vás zaujíma viac oblasti. Tieto cvičenia vám pomôžu rozhodnúť sa.
Brainstorming
Bez toho aby ste analyzovali, napíšte si na papier všetky veci , ktoré vás zaujímajú. Môžu to byť osobné alebo profesionálne záujmy.
- Začnite premýšľať nad tým čo vás baví. Napríklad ak radi amatérsky fotografujete, môžete svoje fotografie zdieľať na blogu, písať o svojich skúsenostiach alebo fotoaparátoch.
- Môžete zvážiť aj veci, ktoré by ste radi skúsili ale nedostali ste sa k tomu. Napríklad ste vždy plánovali navštevovať kurz varenia. Môžete začať písať o potravinách, porovnávať Bio potraviny s GMO, analyzovať recepty.
- Ako posledné si napíšte zoznam oblastí v ktorých ste odborníkom. Napríklad odbor ktorý ste študovali, alebo vaše pracovné zameranie. Môžete napríklad porovnávať aký je rozdiel medzi školou a praxou. Vytvoríte si tak vysoko špecializovaný a zaujímavý blog.
Toto cvičenie vám pomôže získať lepší pocit z tém, ktoré u vás rezonujú. Vaše vášne sa stanú horúcimi kandidátmi. Tiež si prečítajte článok o tom aké typy blogov existujú.
Ako si overiť, že ste si vybrali zaujímavú oblasť?
Či chcete blogovať pre prestíž, príjem, zábavu alebo spojenie, určite vás zaujíma či je vaše zameranie životaschopné. Tieto kroky vám pomôžu určiť, či má vás blog potenciál. Taktiež vám pomôže pochopiť, prečo 90% blogov zlyhá.
POTENCIÁL
Aj keď budete veriť tomu, že máte dobrý nápad na blog, a bude to skutočne tak, pravdepodobne budete bojovať s konkurenciou. Pretože musíte osloviť váš špecializovaný trh. Ak ste si už vybrali svoje zamerane, musíte zvážiť aj to na aké kľúčové slová sa chcete zamerať.
Napríklad ak chcete písať o golfe, kľúčové slovo golf sa spája s milión nápadmi na kľúčové slová. Ak si ale vyberiete príliš úzku oblasť, napríklad lietadlom na golf, počet vyhľadávaní je príliš malý a aj vaša návštevnosť bude nízka. V takom prípade môže zapôsobiť slovami ako golfové tipy, tipy na golf pre začiatočníkov a podobne.
Skontrolujte kľúčové slová pre oblasť, ktorú ste si vybrali.
Skontrolujte päť najlepších kľúčových slov pre svoju tému. Zamerajte sa na kľúčové slová, ktoré majú minimálne 1000 vyhľadávaní mesačne. Ak chcete písať v anglickom jazyku, hľadajte kľúčové slová s vyhľadávaním nad 10 tisíc mesačne. Pozerajte si kombinácie kľúčových slov. Môžete použiť napríklad nástroje ako:
- Google Plánovač kľúčových slov (zdarma)
- SERPs tool (zadarmo)
- WordTracker (freemium)
Pomocou týchto nástrojov získate nápady aj na nové kľúčové slová. Tak budete mať istotu, že existuje dostatočne veľké publikum ,ktoré hľadá informácie ktoré poskytujete. Avšak nevyberajte príliš silné kľúčové slová, stratíte sa v dave.
KONKURENCIA
Je to dobré znamenie, ak máte konkurenciu. Znamená to, že aj iný hovoria o vašich témach a ľudí to zaujíma. Konkurencia vás tiež donúti stále na sebe pracovať a zlepšovať sa.
Ako vyhodnotiť silu konkurencie?
Ak si do google zadáte tvar napríklad [varenie] blog zobrazia sa vám výsledky len blogov zamerané na varenie. Tak si môžete spraviť prehlad vašej konkurencie. Vyberte si pre vaše sledovanie 5 najpopulárnejších. A ak máte dojem, že je blogov priveľa nenechajte sa odradiť. Ak sa stali úspešný iný, môžete aj vy!
Pozrite sa na facebook. Hľadajte konkurenciu. Podobne aj ďalšie sociálne siete ako je Instagram, Twitter a podobne. Zamerajte sa na nich v prípade aj majú nad 1000 nasledovateľov.
Elektornické časopisy u nás nie sú populárne, ale ak ste sa rozhodli zamerať na anglicky hovoriace krajiny skontrolujte si aj Amazon Magazines. Vďaka ním získate ako prehľad o konkurencii tak si overíte nakoľko je zaujímavé vami vybrané zameranie.
ZISK
Plánujete si blogovaním zarábať? Veľa ľudí začne blogovať bez toho aby sledovali zisk. Vnímajú to ako koníček. Iný chcú zarobiť a snívajú o tom, že sa budú živiť blogovaním. Nezáleží na tom v ktorej ste kategórii. Ale nie je zlé vedieť, či váš blog vám môže produkovať príjem.
Ak ste pri prehlade konkurencie našli aktívne sociálne siete, a mnoho web stránok, znamená to, že váš blog je speňažiteľný.
Ak chcete vedieť, nakoľko bude váš blog speňažiteľný, pozrite si:
- Je niekto kto predáva produkty súvisiace s vaším zameraním? Zistite čo a od koho propaguje vaša konkurencia.
- Sú známi inzerenti vo vašom okruhu tém? Pozrite si ponuku Affilate sieti.
- Vyhľadávajte pomocou google v tvare [vaše zameranie] affiliate
Tieto kroky vám pomôžu určiť, či vám váš blog môže jedného dňa generovať príjem.
Konečné rozhodnutie
Teraz keď ste prešli procesom preverenia okruhu tém, ktoré ste si vybrali, mali by ste mať predstavu o konkurencii a možnosti zarábania si blogovaním. Ak ste prešli všetky cvičenia, ste pripravený začať písať svoj nový blog. Zrejme ste nadšený, ale nesnažte sa robiť všetko naraz. Postupujte krok za krokom, iba tak si vybudujete silný blog s dobrou stratégiou.
Záver
Neskáčte to toho po hlave bez plánu. Uistite sa, že váš výber je niečo s čím sa budete zaoberať roky. Váš osobný záujem a záujem vašich čitateľov vám zaručí úspešnosť vášho blogu.
Komentáre