Prečo je Google Pagerank dôležitý?

PageRank spoločnosť Google používa na určenie dôležitosti web stránky. Je to jeden z mnohých faktorov používaných na výpočet, ktoré stránky sa zobrazia vo výsledku vyhľadávania a v akom poradí.  PageRank sa niekedy označuje slangovým termínom „Google juice“.

História PageRank

PageRank bol vyvinutý zakladateľmi spoločnosti Google (Larry Page,Sergej Brin v Stanforde). Pomenovanie je odvodené od mena jedného zo zakladateľov. V čase, keď sa Page a Brin stretli, boli vyhľadávacie nástroje navrhnuté tak, že sa orientovali iba podľa množstva kľúčových slov na stránke. Teda ak boli na nejakej web stránke zopakované veľa krát, stránka bola vysoko vo výsledkoch vyhľadávania. Niekedy dokonca, vkladali skrytý text do stránky aby zopakovali kľúčové slová, či frázu čo najviac krát. 

 

Čo meria PageRank?

Page rankPageRank sa pokúša merať význam webovej stránky. Page a Brinova teória je, založená na myšlienke, že najzaujímavejšie web stránky na internete, majú najviac odkazujúcich zdrojov. PageRank akoby považoval odkazy za hlasovanie o stránke. Myšlienka pochádza z akademických kruhov, kde sa ráta počet citácií výskumných pracovníkov. Čím viac je niekto citovaný, tým je významnejším. 

Dáva to zmysel, pretože ľudia majú tendenciu odkazovať na relevantný obsah, a stránky s viacero odkazmi, sú zvyčajne lepším zdrojom informácií,   oproti stránkam, na ktoré nikto neodkazuje. Svojho času to bola revolučná myslienka. 

Pagerank však nehodnotí  iba popularitu odkazov, prihliada tiež na dôležitosť web stránky ktorá na obsah odkazuje. Stránky s vyšším PageRankom majú väčšiu váhu pri „hlasovaní“ s ich odkazmi ako stránky s nižším PageRankom. Taktiež sa prihliada na počet odkazov na stránke. Ak má stránka veľa odkazov, má „jej hlasovanie“ menšiu váhu.

 

Ako veľmi je PageRank dôležitý?

Ide o jeden z mnohých faktorov, ktoré určujú, na akej pozícií sa vaša web stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania. Nie je to však jediný faktor, aj ostatné sú významné, môže mať ale vplyv na to za akú významnú Google vašu stránku považuje. 

 

Existujú chyby v hodnotení?

Metóda hodnotenia významnosti web stránky má určite nedostatky. Ľudia približne tušia v čom spočíva tajomstvo získania vyššieho PageRanku a snažia sa výpočtom manipulovať.  Klasický príklad manipulácie je metóda Google Bombs, a Google už prijal preventívne opatrenia. 

„Link farming“ je ďalšia metóda, ako sa ľudia pokúšajú manipulovať PageRankom.  Ak ste niekedy narazili na web stránku, ktorá bola len zbierkou náhodných odkazov na iné webové stránky, zrejme  ste narazili na linkovú farmu. Google sa snaží filtrovať tieto stránky vo výsledku vyhľadávania a podniká opatrenia. A tu je jeden z dôvodov prečo sa do stránok adresárov, s veľkým počtom odkazov nemá význam registrovať. Ak ste v takejto farme našli odkaz na vašu web stránku, nemusíte robiť paniku. Vo väčšine prípadov to nemá žiadny vplyv na hodnotenie vašej stránky. 

 

Stupnica hodnotenia PageRank

PageRank sa meria na stupnici od 1 do 10 a priradí sa k jednotlivým stránkam v rámci web stránky, a nie celej web stránke. Iba veľmi málo web  stránok má najvyššie hodnotenie desať, a to najmä vzhľadom na zvyšovanie sa počtu web stránok na internete. Váš rank si môžete zistiť napríklad na stránke checkpagerank.net

 

Ako môžem zvýšiť svoj PageRank?

Ak chcete zvýšiť svoje hodnotenie, musíte mať „spätné odkazy“  Najlepší spôsob, ako zvýšiť svoj PageRank, je mať kvalitný obsah, na ktorý užívatelia budú chcieť odkazovať. 

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.