Prečo v TV nie je reklama na Lamborghini ?

4.67/5 (6)

Pretože ľudia ktorí kupujú Lamborghini, nepozerajú TV.  

Pred časom som to postrehla ako vtip na timeline (nástenke) na facebook. Baví ma stále, ale zároveň obsahuje veľkú myšlienku. Hovorí o tom poznať zákazníka a osloviť na správnom mieste.

Nedávno som narazila na FB stránku : pohrebníctva → link. Chápem prečo to tam majú, niekto niekde zachytil PR  ako sa majú a musia budovať sociálne siete, ale už nedomyslel, či je to naozaj cesta pre každého.

Celkovo mňa osobne už otravuje prehnané množstvo tlačidiel zdieľaj pri všetkom. Všeobecne sociál nie je moja obľúbená časť online sveta. Prečo? Pre vyťahovanie množstva osobných údajov. Manipuláciu a psychologický nátlak. Nedávno Facebook zaradil novú sekciu „vedeli ste, že“ ? Nie je to nič iné ako šikovne podhodený sociologický a psychologický prieskum užívateľa. A ako ma to uráža, tak mi to prekáža. 

Tiež nedosahuje taký konverzný pomer ako iné ppc systémy. (Aj keď tí čo spravujú social neskutočne zapierajú a tvrdia, že dosahuje a  lepší. ) 

Často vídam, ako niektorým ľuďom chýba zdravý, sedliacky rozum. Tak ako v tom čo dať na facebook ak ho už mám a chcem spravovať, ale až po otázku no a potrebujem ho vôbec?

Áno budovanie mena a značky, vzťah k zákaznikovy, vzťahy s budúcimi zamestnancami – áno. Ale aj tak nevidím dôvod prečo firma, ktorá robí práškovú metalurgiu kovov , zaujímajú ju veľkoodberatelia mimo túto krajinu si spraví a spravuje facebook. Načo? Logistický audit, oprava aluminiových diskov,.. 

Viem viem, poznať prostredie spoločnosti. ALE. Je tu google adresár firiem a 360-ky. Tam sa dá pekne vyhrať aby bolo poznať pracovné prostredie. A ešte to je aj vo výsledku vyhľadávania. (Paradoxne mnohí na tieto záznamy v mapách kašlú a potom ich firmu reálne ani nevedia nájsť, ale facebook majú aj s pekným počtom like. )

Facebook  je pre mnohých prínos.

Ale nie pre každého. A keď vidím niekdy tie pozvánky do stránok  – pýtam sa kde ostal zdravý rozum?

Pred nedávnom som robila web stránku pre Logistický audit. Pýta sa ma či ma pracovať s facebook. Ale kto sú jeho klienti? Majitelia veľkých a stredných firiem. Koľko času títo ľudia trávia na facebook ? Ak sú tam ako dlho a čo hľadajú?  Mal by síce dofollow link, niečo  to posilní výsledok vyhľadávania, ale čo bude dávať na timeline a pre koho? Pre zamestnancov? Česť výnimkám, ale 98% zamestnancom je jedno ako sa finančne firme darí. Chce iba svoj plat na účte. Rozvoj spoločnosti nerieši. Často krát sa zamestnanci ani nezakliknú na FB stránku spoločnosti. A aby tam ešte vyvíjal nejakú aktivitu? Výnimočné.

Ak ide o môj blog a chcem viac návštevníkov je logické prečo by som si mala založiť facebook page . Ak ide o  blog – áno. Ak ide o pohrebné služby – NIE. Ak ide o voľby – áno. Ak ide o štátny dopravný podnik – Nie. Načo. … Atď.

Ľudia ktorí píšu o články sociál a o tom ako dobre funguje – veľa z nich sú dobrý marketingový pracovníci. Jasne , že nebudú hovoriť čo nefunguje. Čo nemá význam. A tiež ani neklamú. Funguje. Je to tak ako mnohí tvrdia a školia. Dokáže rozbehnúť službu či predaj. Ale pre odvetvia ako eshop s oblečením, gadgety, služby ako kaderník, nechtový dizajn,…

Ale mal by si každý majiteľ spoločnosti sám zvážiť zdravým rozumom, čo áno , a čo nie. Zhodnotiť pomer, čas a efektivita. Pretože niekto sociálne siete spravovať musí.  A je úplne nešťastné, založiť page, a potom nerobiť nič. Nechať všetko prázdne, profil nedokončený a ešte ho uvádzať ako oficiálnu facebook stránku.

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie at ZSSK – Slovak Passenger Railways
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.