Sieťový marketing je druh podnikania, ktorý je dostupný každému človeku, bez ohľadu na úroveň vzdelania, predchádzajúce skúsenosti a iné faktory.


Definícia sieťového marketingu

Sieťový marketing, tiež známy ako multilevel marketing (MLM), je marketingová stratégia firiem priameho predaja. S touto marketingovou stratégiou firmy predávajú produkty aj služby. Štruktúra sieťového marketingu predpokladá, že jeho účastníci distribujú produkty firmy a zároveň získavajú nových distribútorov. Účastníkom nie je vyplácaná „pevná mzda“, ich príjmy tvoria provízie z predaja produktov a malá časť z provízií novozískaných účastníkov.


Hoci je toto výborná príležitosť pre každého začať svoje podnikanie, sieťový marketing má aj svoju negatívnu stránku – často sa využíva v tzv. „pyramídových schémach“ obchodných modelov. Pyramídové schémy sú však veľmi ľahko rozpoznateľné, pretože zvyčajne ponúkajú zlé alebo žiadne produkty, ale prázdne sľuby.

Najpopulárnejšie sieťové marketingové firmy ako Amway, Avon, Herbalife, Tupperware, Oriflame a ďalšie ponúkajú veľmi kvalitné produkty a ich marketingové stratégie sú veľmi dobre pochopiteľné. Čím viac vy a vaši novozískaní účastníci predáte produktov týchto firiem, tým viac zarobíte.

Tieto firmy sú obrovské úspešné príbehy a ich základom je sieťový marketing. Ak chcete začať svoje podnikanie v sieťovom marketingu, jeden z hlavných faktorov, podľa ktorého si vybrať spoločnosť, sú jej ponúkané produkty. V tomto odvetví je veľa podvodov a firiem, ktoré ponúkajú „zbohatni rýchlo“ výsledky, ak vložíte, napríklad, 100 eur a získate ďalších desať priateľov. V dôsledku toho, samozrejme, vy aj vaši priatelia stratíte 100 eur a premrháte čas.

Je sieťový marketing vhodný pre vás?

Ak zvažujete pripojenie k sieťovému marketingu, vezmite do úvahy, že niektoré sieťové marketingové spoločnosti – dokonca aj tie, ktoré nie sú pyramídovými schémami – nemusia byť rozumnou investíciou. Iné sieťové marketingové spoločnosti nemusia zodpovedať vašim záujmom a životnému štýlu. Tu je niekoľko tipov, ako sa chrániť pred zlou skúsenosťou so sieťovým marketingom.

Položte si tieto otázky:

Chcete byť predajcom? Ak sa pripojíte k nejakej sieťovej marketingovej spoločnosti, budete musieť predávať produkty, služby alebo obchodnú myšlienku. Vašou úlohou bude predávať produkty alebo služby spoločnosti a v mnohých prípadoch presvedčiť iných ľudí, aby sa pripojili, investovali peniaze a stali sa predajcom. Ak nemáte radi predaj alebo sa cítite nepríjemne, keď sa pýtate ľudí, ktorých poznáte, aby investovali svoj čas a peniaze do podnikania, pripojenie k sieťovému marketingu je zlá myšlienka.

Máte premyslený predajný plán? Rozmýšľajte, či máte priateľov a členov rodiny, ktorí budú opakovane kupovať tento produkt od vás. Rozmýšľajte, ako by ste mohli nájsť a udržať si ďalších stálych zákazníkov. Môžu ľudia kúpiť niečo podobné inde, možno za nižšiu cenu?

Aké sú vaše príjmové ciele? Môžete si myslieť, že s vašou vôľou tvrdo pracovať môžete získať značné príjmy tým, že sa zapojíte do sieťového marketingu. V skutočnosti väčšina ľudí, ktorí sa pripojú k MLM a tvrdo pracujú, zarobí málo alebo nič, a niektorí z nich dokonca stratia peniaze.

Môžete si dovoliť riskovať peniaze a čas? Každé podnikanie má svoje riziká. Sieťový marketing v tomto ohľade nie je výnimkou. Aj keď sa počiatočné náklady môžu zdať nízke, dodatočné výdavky môžu rýchlo narastať. Výdavky môžu zahŕňať školenia a cestovné výdavky, vývoj a údržbu internetových zdrojov, reklamné materiály, náklady na stretnutia a nákupy produktov. Ak si potrebujete požičať peniaze alebo použiť svoju kreditnú kartu na financovanie svojich výdavkov, môžu vám byť účtované aj vysoké úroky. Majte na pamäti aj to, koľko času bude nutné obetovať, napríklad na cestu na školenia, získavanie nových predajcov, vybavovanie dokumentov, objednávanie a dodanie produktov.

Zhrnutie biznis modelu sieťového marketingu

  • Sieťový marketing je legálna a moderná marketingová stratégia, ktorú využívajú firmy priameho predaja na predaj svojich produktov alebo služieb.
  • Existujúci predajcovia sú motivovaní odporúčať produkty spoločnosti iným jednotlivcom a získavať nových predajcov.
  • Za každého získaného predajcu dostane odporúčajúci malú províziu z obratu nového predajcu.
  • Predajcovia majú možnosť získavať provízie na mnohých úrovniach, čo znamená, že vaši odporúčaní ľudia môžu opäť odporúčať ďalších ľudí a tak ďalej. Ak ste na vrchole tejto pyramídy, získate provízie z celého obratu tých, ktorí sú pod vami.
  • Nepoctivé sieťové marketingové firmy sa často dostávajú pred súd, pretože ich základom sú finančné pyramídy.

Prezrite si tieto recenzie sieťových marketingových spoločností:

Ako funguje Avon Sieťový Marketing

Recenzia sieťovej marketingovej spoločnosti Herbalife

Recenzia a hodnotenie Amway MLM

Moja skúsenosť s Lyoness a Lyconet

Prehľad a recenzie FM World MLM

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *