Témy pre firemný blog, ktoré ľudia budú chcieť čítať
Firemný blog , obchodné blogovanie vám môže pomôcť rôznym spôsobom. Napr. zvyšovanie návštevnosti, budovanie vzťahov zo zákazníkmi, zvýšenie povedomia o značke a šírenie marketingu typu „word-of-mouth“. Problém pre väčšinu firiem spočíva v tom, že nevedia, o čom písať na svojom blogu.
Nechcú otravovať spotrebiteľov tým, že publikujú vlastný propagačný obsah, alebo sa dopúšťajú iných chýb. Aby váš blog bol zaujímavý, užitočný a zmysluplný, a užívatelia ho chceli čítať, týchto 50 tém a námetov vás určite inšpiruje.
Company News
Firemné správy, novinky môžu byť zaujímavé pre spotrebiteľov, novinárov, potenciálnych obchodných partnerov, predajcov a ďalších. Nezabudnite, že váš firemný blog nie je miestom na zverejnenie tlačových sprav. Zopár tém pre blogové príspevky firemných noviniek:
- Nový investor, získanie nového investora
- Spustenie novej pobočky, divízie
- Rozšírenie podnikania v novej krajine, novom meste
- Otvorenie, presťahovanie alebo rozšírenie kancelárie
- Nové strategické partnerstvá
- Míľniky, napr. 1000 zákazníkov
- Výročia, napr. 25-ročné výročie
- Noví manažéri alebo kľúčoví zamestnanci, ich prednáška, prezentácia
- Získané ocenenia a iné uznania
- Výkonné a kľúčové oznámenia o angažovanosti a aktivite zamestnancov
Marketing
Dodržujte marketingové pravidlo 80-20. Uistite sa, že nie viac ako 20% obsahu, ktorý publikujete na svojom firemnom blogu, je „samoobslužný“. 80% príspevkov by malo byť užitočných, zmysluplných s výpovednou hodnotou. Pár nápadov pre marketingové blogové témy:
- Predaj a zľavy
- Propagácia dovolenky
- Odmeny a vernostné programy
- Recenzie, výzva k recenziám
- Nový produkt, alebo služba
- Súťaže
- Referencie, odporúčanie celebrít
- Vzorky
- Ukážky výrobkov a návody
- Nové web stránky a profily sociálnych sieťach
- Deň otvorených dverí, výstavy, veľtrh oznámenia a firemných prezentáciách
- Príbehy zákazníkov
Spoločenská zodpovednosť
Spoločenská zodpovednosť podnikov (CSR- Corporate Social Responsibility) je v súčasnosti najvyššou prioritou pre veľké spoločnosti. Avšak aj menšie spoločnosti by CSR nemali podceňovať. Výskum ukázal, že spotrebitelia očakávajú, že podniky budú investovať do sociálnej pomoci, do ekologických projektov, environmentálnych projektov. Niektoré CSR témy , o ktorých môžete písať:
- Ekologické aktivity v rámci vašej firmy, napr. recyklácia odpadkov v kancelárií
- Zapojenie sa do charitatívnych aktivít
- Sponzoring
- Dobrovoľníctvo zamestancov
- Prispievanie charitám, nadáciám, združeniam
- Pro bono práca pre spoločnosť
- Rozhovory a príbehy
Výskum, trendy, predpovede
Veľa ľudí sa zaujíma o výsledky výskumu, analýzy a predpovede týkajúce sa vášho odvetvia. Najmä ak sú príspevky napísané jednotlivcom, ktorý sa dobré v téme vyzná. Pár tipov pre firemný blog:
- Prieskum trhu vykonaný vašou spoločnosťou
- Prieskum trhu spracovaný konkurenciou
- Prieskum trhu o vašej firme alebo odvetví
- Prieskum trhu o iných odvetviach, ktoré priamo alebo nepriamo ovplyvňujú vaše odvetvie, podnikanie a spotrebiteľov
- Trendy, ktoré ovplyvňujú váš priemysel, obchod, produkty a služby
- Predpovede pre vaše odvetvie
Firemný blog zdroj vzdelávania a osvety
Využite svoj obchodný blog na publikovanie dôveryhodných a odborných informácií týkajúcich sa vašej spoločnosti, alebo odvetvia. Zverejnite vzdelávacie príspevky, s komentárom od vašich vedúcich pracovníkov, ktoré budú informatívne, autoritatívne a myšlienkovo provokujúce . Niekoľko príkladov pre váš firemný blog:
- Príspevky, ktoré vysvetľujú, ako používať produkty normálnym aj kreatívnym spôsobom
- Užitočné tipy, triky atď., ktoré pomôžu spotrebiteľom maximálne využívať vaše produkty alebo služby
- Užitočné upozornenia týkajúce sa vašej firmy alebo odvetvia
- Oznámenia o vašom vzdelávacom obsahu a udalostiach, ako sú e-knihy, web semináre (webinár) , informačné bulletiny atď.
- Rekapitulácie vzdelávacích a informačných podujatí
- Odpovede na bežné otázky zákazníkov
Zákony a predpisy
Diskusia o právnych otázkach na obchodnom blogu je vždy citlivá záležitosť. Ak máte pochybnosti, obráťte sa na svojho právneho zástupcu a uistite sa, že je prijateľné publikovať obsah súvisiaci s právnymi záležitosťami. Medzi bežné obchodné blogové témy týkajúce sa zákonov a nariadení patria:
- Nové zákony a predpisy ovplyvňujúce vaše podnikanie
- Zmena zákonov a predpisov ovplyvňujúcich vaše podnikanie
- Lobovanie za nejakú vec
- Informácie o súdnych sporoch, ktoré ste podali
- Odpovede na súdne spory, ktoré boli podané proti vašej spoločnosti
Reputácia
Veľká časť marketingu na internete spočíva v sledovaním toho, čo ostatní hovoria o vašej spoločnosti, značkách a produktoch. Váš firemný blog je skvelým miestom pre odpoveď na negatívne informácie zverejnené online. Použitie blog ako nástroj na obranu a opravu online povesti:
- Reakcia na nesprávne informácie o vašej spoločnosti, značkách, produktoch alebo službách
- Odmietnutie nepravdivých tvrdení
- Odpovede na otázky s podrobnými informáciami, predídete riziku, že odpovede užívatelia nájdu inde a nebudú správne
- Poďakovanie tým, ktorý hodnotili spoločnosť pozitívne
Komentáre