Témy pre firemný blog, ktoré ľudia budú chcieť čítať

4.56/5 (9)

Firemný blog , obchodné blogovanie vám môže pomôcť rôznym spôsobom. Napr. zvyšovanie návštevnosti, budovanie vzťahov zo zákazníkmi, zvýšenie povedomia o značke a šírenie marketingu typu „word-of-mouth“. Problém pre väčšinu firiem spočíva v tom, že nevedia, o čom písať na svojom blogu.

Nechcú otravovať spotrebiteľov tým, že publikujú vlastný propagačný obsah,  alebo sa dopúšťajú iných chýb. Aby váš blog bol zaujímavý, užitočný a zmysluplný, a užívatelia ho chceli čítať,  týchto 50 tém a námetov vás určite inšpiruje. 

 


Company News


Firemné správy, novinky môžu byť zaujímavé pre spotrebiteľov, novinárov, potenciálnych obchodných partnerov, predajcov a ďalších. Nezabudnite, že váš firemný blog nie je miestom na zverejnenie tlačových sprav. Zopár tém pre blogové príspevky firemných noviniek:

  1. Nový investor, získanie nového investora
  2. Spustenie novej pobočky, divízie
  3. Rozšírenie podnikania v novej krajine, novom meste
  4. Otvorenie, presťahovanie alebo rozšírenie kancelárie
  5. Nové strategické partnerstvá
  6. Míľniky, napr. 1000 zákazníkov
  7. Výročia,  napr. 25-ročné výročie
  8. Noví manažéri alebo kľúčoví zamestnanci,  ich prednáška, prezentácia
  9. Získané ocenenia a iné uznania
  10. Výkonné a kľúčové oznámenia o angažovanosti  a aktivite zamestnancov

 


Marketing


Dodržujte marketingové pravidlo 80-20.  Uistite sa, že nie viac ako 20% obsahu, ktorý publikujete na svojom firemnom blogu, je „samoobslužný“. 80% príspevkov by malo byť užitočných, zmysluplných s výpovednou hodnotou. Pár nápadov pre marketingové blogové témy: 

  1. Predaj a zľavy
  2. Propagácia dovolenky
  3. Odmeny a vernostné programy
  4. Recenzie, výzva k recenziám
  5. Nový produkt, alebo služba
  6. Súťaže
  7. Referencie, odporúčanie celebrít
  8. Vzorky
  9. Ukážky výrobkov a návody
  10. Nové web stránky a profily sociálnych sieťach
  11. Deň otvorených dverí, výstavy, veľtrh oznámenia a firemných prezentáciách
  12. Príbehy zákazníkov

 


Spoločenská zodpovednosť


Spoločenská zodpovednosť podnikov (CSR-  Corporate Social Responsibility) je v súčasnosti najvyššou prioritou pre veľké spoločnosti. Avšak aj menšie spoločnosti by CSR nemali podceňovať.  Výskum ukázal, že spotrebitelia očakávajú, že podniky budú investovať do sociálnej pomoci, do ekologických projektov,  environmentálnych projektov. Niektoré CSR témy , o ktorých môžete písať:

  1. Ekologické aktivity v rámci vašej firmy,  napr. recyklácia odpadkov v kancelárií
  2. Zapojenie sa do charitatívnych aktivít
  3. Sponzoring
  4. Dobrovoľníctvo zamestancov
  5. Prispievanie charitám, nadáciám, združeniam
  6. Pro bono práca pre spoločnosť
  7. Rozhovory a príbehy

 


Výskum, trendy, predpovede


Veľa ľudí sa  zaujíma o výsledky výskumu, analýzy a predpovede týkajúce sa vášho odvetvia. Najmä ak  sú príspevky napísané jednotlivcom, ktorý sa dobré v téme vyzná. Pár tipov pre firemný blog:

  1. Prieskum trhu vykonaný vašou spoločnosťou
  2. Prieskum trhu spracovaný konkurenciou
  3. Prieskum trhu o vašej firme alebo odvetví
  4. Prieskum trhu o iných odvetviach, ktoré priamo alebo nepriamo ovplyvňujú vaše odvetvie, podnikanie a spotrebiteľov
  5. Trendy, ktoré ovplyvňujú váš priemysel, obchod, produkty a služby
  6. Predpovede pre vaše odvetvie

 


Firemný blog zdroj vzdelávania a osvety


Využite svoj obchodný blog na publikovanie dôveryhodných a odborných informácií  týkajúcich sa vašej spoločnosti, alebo odvetvia. Zverejnite vzdelávacie príspevky, s komentárom od vašich vedúcich pracovníkov, ktoré budú informatívne, autoritatívne a myšlienkovo ​​provokujúce . Niekoľko príkladov  pre váš firemný blog:

  1. Príspevky, ktoré vysvetľujú, ako používať  produkty normálnym aj kreatívnym spôsobom
  2. Užitočné tipy, triky atď., ktoré pomôžu spotrebiteľom maximálne využívať vaše produkty alebo služby
  3. Užitočné upozornenia týkajúce sa vašej firmy alebo odvetvia
  4. Oznámenia o vašom vzdelávacom obsahu a udalostiach, ako sú e-knihy, web semináre (webinár) , informačné bulletiny atď.
  5. Rekapitulácie vzdelávacích a informačných podujatí
  6. Odpovede na bežné otázky zákazníkov

 


Zákony a predpisy


Diskusia o právnych otázkach na obchodnom blogu je vždy citlivá záležitosť. Ak máte pochybnosti, obráťte sa na svojho právneho zástupcu a uistite sa, že je prijateľné publikovať obsah súvisiaci s právnymi záležitosťami. Medzi bežné obchodné blogové témy týkajúce sa zákonov a nariadení patria:

  1. Nové zákony a predpisy ovplyvňujúce vaše podnikanie
  2. Zmena zákonov a predpisov ovplyvňujúcich vaše podnikanie
  3. Lobovanie za nejakú vec
  4. Informácie o súdnych sporoch, ktoré ste podali
  5. Odpovede na súdne spory, ktoré boli podané proti vašej spoločnosti

 


Reputácia


Veľká časť marketingu na internete spočíva v sledovaním toho, čo  ostatní hovoria o vašej spoločnosti, značkách a produktoch. Váš firemný blog je skvelým miestom pre odpoveď na negatívne informácie zverejnené online. Použitie blog  ako nástroj na obranu a opravu online povesti:

  1. Reakcia na nesprávne informácie o vašej spoločnosti, značkách, produktoch alebo službách
  2. Odmietnutie nepravdivých tvrdení
  3. Odpovede na otázky s podrobnými informáciami, predídete riziku, že odpovede užívatelia nájdu inde a nebudú správne
  4. Poďakovanie tým, ktorý hodnotili spoločnosť pozitívne

 

ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

  • 1
    Share

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.