Tipy a triky profesionálnych blogerov

AKO SI VYBUDOVAŤ ÚSPEŠNÝ BLOG. PRÍRUČKA PRE ZAČIATOČNÍKOV.

Chcete blogovať?  Niet divu, pretože blogovanie je práca snov pre každého kreatívca s notebookom. Zdieľanie nápadov a vyjadrovanie názorov sa zdá byť jednoduché, príjemné a naplňujúce, a aby bol váš blog zaujímavý tu je niekoľko trikov. 

ZÁKLADNÉ TIPY

1. Vytvoriť si blog nie je tak ťažké, ako si myslíte.

Ignorujte okolie a zamerajte sa na prácu. Spustenie blogu nie je najjednoduchšia vec,  ale určite to nie je tak ťažké, ako by ste si mysleli. Ak sa budete držať návodov na tomto blogu , alebo v ebook nebude to trvať dlhšie ako 20 min. Zahryznite niečo, nalejte si kávu a čítajte ďalej.  Počas celého procesu som pri vás, tak neváhajte. Po vytvorení blogu je všetko už iba o vášni a konzistencii.

2. Vyhnite sa začiatočným chybám

Skôr ako sa vrhnete na písanie, zastavte sa, aby ste sa dozvedeli to čo sa iný museli tvrdo naučiť. Keď príde vzrušenie, nebudete mať takmer imunitu vyhnúť sa chybám. Napíšte si ich a snažte sa im vyhýbať za každú cenu. 

PERFEKCIONALIZMUS
Dokonalý blogový príspevok neexistuje, takže nestrácajte svoj drahocenný čas riešením Sizyfovských otázok. To neznamená, že by ste mali publikovať všetko, čo píšete. Mali by ste nájsť zlatú strednú cestu.

SEBAPROPAGÁCIA
Vlastná propagácia nikdy nie je dobrý nápad. Ak blogujete o svojej firme, produktoch a službách, snažte sa zostať tak nenápadný, ako len môžete. Poskytnite obsah, ktorý upúta pozornosť a poskytne hodnotu. Publikum sa dostane k nákupnému košíku samo.

INTERAKCIA S PUBLIKOM
Budujte si vzťah s publikum. Pravidelne komunikujte so svojimi čitateľmi a vždy odpovedajte na ich pripomienky. Týmto spôsobom im dávate vedieť, že si ich cenníte, a vybudujete si ich dôveru a vernosť, a to vás dostane na vrchol. 

NEINZERUJTE
Aj keď vás Facebook a iné spoločnosti budú navádzať k  platenej inzercii, neinzerujte. Je to ich práca a hlavná časť príjmu aby zvádzali k platenej propagácií. Ak však máte nový blog, potrebovali by ste veľké investície aby ste sa dostali na úroveň konkurencie. Chce to čas. Keď začínate,  uprednostníte všetky bezplatné spôsoby zdieľania a budujte si publikum. 

NEDODRŽIAVANIE PLÁNU
Nikdy nenechávajte publikum „smädné príliš dlho“. Nemusíte zverejňovať nový príspevok každý deň. Vytvorte si plán a napíšte si rozvrh. Ideálne je ak prispievate minimálne jednám príspevkom týždenne. 

3. Zameranie (Niche)
Než začnete mali by ste si položiť dve dôležité otázky:

  1. „Aké sú vaše vedomosti o zameraní ktoré ste si vybrali?“
  2. „Máte dostatočný priestor? Ak áno, ako silná je vaša konkurencia?“ 

Vybrať si správne zameranie pre váš blog môže byť kľúčové. Ak chcete písať o móde, pravdepodobne existuje viac blogov, ako o astrológii. Neznamená to, ale že to máte vzdať. Stále môžete svoj blog a tému pojať inak ako všetci ostatný. Ani zďaleka ešte nebolo vymyslené všetko a na internete je ešte kopec dier. 

5. Nepoužívajte bezplatnú platformu
Ak to myslite vážne, nepoužívajte bezplatné riešenia ako webnode či blogspot a ďalšie. Nevyzniete seriózne. Doména a hosting nie je veľká položka a potom, vaše investície sa vám nakoniec oplatia. 

4. Vyberte dobrý názov domény
Je to tá zábavná časť! Názov blogu je vaša šanca urobiť dobrý prvý dojem, a prejaviť svoju kreativitu. Meno domény by malo byť jednoduché napísať, nájsť a pamätať si. Názov stránky by mal byť unikátny a v ideálnom prípade by mal obsahovať aj kľúčové slovo. Názov domény ako – miracle black diamond nie je dobrý nápad. Užívateľ si ho nezapamätá a rozhodne to nevypovie o tom, že viete anglicky. 

Dolovanie dát

7. Sledujte existujúce a obľúbene blogy 
Áno, budete sa musieť  plížiť. A áno, je to pre vaše dobro. Môžete sa veľa naučiť o  správaní sa užívateľov od vašej konkurencie. Sledovať čím sa stal blog úspešný a ako pracuje na svojej propagácii. Úspešný blogeri nebudú robiť začiatočnícke chyby. Sledujte a učte sa od najlepších v oblasti.