Užitočné tipy pre zvýšenie návštevnosti blogu.

4.65/5 (17)

Blogosféra je veľký svet, naplnený s viac ako 100 miliónmi blogov s rastúcou tendenciou. Ako prilákať návštevníkov na svoj blog? Postupujte podľa týchto jednoduchých tipov, aby ste dosiahli zvýšenie návštevnosti vašej web stránky.

 

1.) Píšte a píšte pravidelne

Pravidelná aktualizácia blogu s užitočným obsahom je prvým krokom pre zvýšenie návštevnosti stránky. Obsah, ktorý tvoríte, sa postará o to, aby sa  čitateľ opakovane vrátil. Uistite sa, že máte čo zmysluplné povedať a hovorte to často.  Tým si  udržíte  záujem a lojálnosť čitateľov. Okrem toho, časté uverejňovanie príspevkov, zvyšuje šance, na častejšie zobrazovanie vo výsledku vyhľadávania na  Google alebo aj Technorati .

 

2.) Odošlite svoj blog  vyhľadávačom

Dostaňte sa do výsledku vyhľadávania u  populárnych vyhľadávačoch, ako je  Google, Bing alebo  Yahoo! Predložením URL adries blogu. Väčšina vyhľadávacích nástrojov poskytuje nástroj, v ktorom je tlačidlo  „Odoslať“, aby ste mohli upozorniť na váš blog. Taktiež tieto vyhľadávacie nástroje budú prehľadávať a indexovať vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Je dôležité vedieť, že odosielanie blogu do vyhľadávacích nástrojov neznamená, že sa vaše stránky zobrazia v hornej časti  s výsledkami vyhľadávania Google, ale prinajmenšom bude váš blog zahrnutý a bude mať šancu, že ich nájde vyhľadávací engine.

 

3.) Používajte a aktualizujte Blogroll

Pridávaním odkazov na stránky, ktoré sa vám páčia na váš blog, sa dá predpokladať recipročné prepojenie. Majitelia týchto web stránok si taktiež pridajú odkaz na vás. Je to jednoduchý spôsob, ako dosiahnuť zvýšenie návštevnosti – získať odkaz na váš blog  a upozorniť na neho čitateľov na iných stránkach. Niektorí  kliknú na odkaz na blogroll iného blogu, tak nájdu vašu stránku čím môžete získať nových a verných čitateľov.

 

4.) Využite silu komentárov

Komentovanie je jednoduchý a dôležitý nástroj na zvýšenie návštevnosti blogu.

1.) Odpovedajte na komentáre, ktoré sú pridané na blog, aby ste vašim čitateľom ukázali, že si vážite ich názor a tiež ich tak  vťahujete do dvojsmernej konverzácie. Zvyšuje to vernosť čitateľa.

2.) Nevymazávajte komentáre, ponechajte ich pre nových návštevníkoch, ktorý ešte na blogu neboli.  Uistite sa, že v komentári ponecháte URL svojho blogu , takže vytvoríte odkaz späť na svoj vlastný blog. Veľa ľudí číta komentáre pod príspevkom.  Ak si prečítajú obzvlášť zaujímavý komentár, je veľmi pravdepodobné, že kliknú na odkaz v komentári. Je dôležité zabezpečiť, aby ste udržiavali zmysluplnú diskusiu,  zmysluplné komentáre, ktoré vyprovokujú ľudí, aby klikli na váš odkaz a čítali ešte viac.

 

5.) Syndikujte obsah pomocou RSS 

Nastavenie tlačidla RSS feed na vašom blogu uľahčuje verným čitateľom nielen čítať váš blog, ale tiež vedieť, kedy uverejňujete nový obsah.

 

6.) Používajte odkazy a spätné odkazy

Odkazy sú jednou z najvýkonnejších častí vášho blogu. Nielenže odkazy sú indexované vyhľadávacími nástrojmi, ale tiež pôsobia ako elektrické vlákno, vďaka ktorému ostatný blogéry dokážu zistiť, kto na ich stránky odkazuje.  

Prepojenie vám pomôže spoznať rôznych blogerov, ktorí sa tiež môžu stať návštevníkmi vašej web stránky. Môžu si odkaz na vás pridať na svoj blog. Odkazy si môžete vymieňať aj v komentári pod článkom. 

 

7.) Označte svoje príspevky

Pridanie značky k vaším príspevkom na blogu zaberie niekoľko sekúnd. A stojí za to venovať označovaniu čas. Okrem iného môžu prispieť k návštevnosti blogu. Štítky (tags) sú ľahko zaznamenané vyhľadávačmi. Sú tiež kľúčom k tomu, aby pomohli čitateľom nájsť váš blog, keď vyhľadávajú na internete. 

 

8.) Odošlite svoje príspevky na sociálne stránky

Publikovanie vašich najlepších príspevkov na sociálnych sieťach ako Digg , StumbleUpon , Reddit a ďalšie môže byť jednoduchý spôsob, ako rýchlo zvýšiť návštevnosť blogu.

 

9.) Pamätajte na optimalizáciu pre vyhľadávače

Pri písaní blogových príspevkov a stránok nezabudnite optimalizovať vaše stránky pre vyhľadávače, aby sa zobrazovali vo výsledku vyhľadávania. Zahrňte relevantné kľúčové slová a odkazy do web stránky, ale nepreťažujte svoje príspevky príliš veľkým množstvom kľúčových slov, alebo úplne nepodstatnými kľúčovými slovami. Môžete sa to považovať za nevyžiadanú seo techniku a môže to mať negatívny dopad, ako  napr. odstránenie vášho blogu z vyhľadávania Google.

Obrázky nielen urobia váš blog pekným, ale tiež pomáhajú ľuďom nájsť vás blog pri vyhľadávaní. Ľudia často používajú možnosti vyhľadávania obrázkov pomocou Google, Yahoo! alebo iných vyhľadávacích nástrojov.  Pomenovanie obrázkov, a ich optimalizácia  pre vyhľadávače môže  zvýšiť vašu návštevnosť.

 

11.) Zvážte dať ponuku návštevníkom prispieť na váš blog

Hosťovanie na blogu nastáva vtedy, keď návštevníkovi web stránky ponúknete možnosť aby prispel novým článkom na váš blog. V článku si umiestní odkaz na svoj blog, a recipročne tiež napíšete článok pre jeho blog s umiestnením odkazov na váš blog.  Tak si vzájomne pošlete užívateľa na návštevu blogu a dosiahne tak zvýšenie návštevnosti. 

Nájdite si diskusné fóra, web stránky, skupiny alebo sociálne siete ako Facebook či LinkedIn, kde môžete zdieľať príspevky a rozvíjať tému s rovnako zmýšľajúcími ľuďmi. Pridajte odkaz na svoj blog vo svojom podpisovom riadku, alebo profile.  Pri každom príspevku na fóre, alebo účasti v online sieti tak nepriamo propagujete svoj blog. Je pravdepodobné, že veľa ľudí klikne na tento odkaz aby sa o vás dozvedela viac.

 

13.) Propagujte svoj blog

Propagácia vášho blogu by sa nemala zastaviť, aj keď ste mimo blogosféry. Pridajte adresu URL vášho blogu do svojho e-mailového podpisu a vizitky. Hovorte o ňom. Je dôležité, aby vaše meno a adresu vášho blogu ľudia zaznamenali aj offline.

 

14.) Nominujte seba, ale aj ďalšie blogy do súťaží

V priebehu  roka sa organizuje niekoľko súťaží a  vydávajú sa rôzne ocenenia blogom a blogerom. Nominujte seba, prípadne aj ďalšie blogy čím na seba upozorníte a zvýšite si tak návštevnosť na web stránke. 

 

15.) Nebuďte plachý

Najdôležitejšia časť blogosféry je jej komunita.  Je to veľká časť  vášho úspechu. Bloger je vždy  viazaný na ochotu spolupracovať s touto komunitou. Nebojte sa klásť otázky, zapojiť sa do rozhovorov, alebo povedať len ahoj a predstaviť sa. Neostávajte sedieť a on-line svet si vás nájde. Dajte najavo, že ste tu a máte čo povedať!

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie ve společnosti ZSSK – Slovak Passenger Railways
Google AdWords, Google Analytics, Digital Marketing
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

Alena Mižiková

V súčastnosti pracujem ako špecialista digitálnej komunikácie pre Železničnú spoločnosť Slovensko a.s. Mám za sebou 12 rokov bohatých skúsenosti a rada sa s vami o ne podelím.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.