Ako si zablokovať reklamu.

4.58/5 (12)

Zlá reklama nie je reklama!  Zvuk a obraz vyvoláva pocit (→Neuromarketing). Nie len Alza využíva pre upozornenie nepríjemný zvuk a je to naozaj nešťastné. Ak má reklama príjemné tóny a zvuky má aj lepšiu odozvu. Nie je to osobný názor. Ale výsledky sociologického a psychologického prieskumu v USA a dnes tam už „nenájdete“ zvukom nepríjemnú reklamu.  Odhliadnuc od opakovaných káuz, vymyslených zliav, a posledné obdobie pokusu o vtip – „majú ma radi, nemajú ma radi“ spoločnosť Alza naozaj dokonalým spôsobom vybudovala v užívateľovi nepríjemný pocit. Teraz spôsobom citového vydierania majú ma radi sa snaží o nápravu. 

Povedzme, že zákony o klamlivej reklame sú ilúzia. Ale oslovenie vyvolávaním negatívnym pocitom? A ak si pozriem komentáre na YouTube, nie som jediná koho otravuje. A bohužiaľ nie iba oni vsadili na nepríjemný zvuk. 

Pozrieť si reklamu je dnes nutné zlo. Hlavne v TV, kde sú schopný ísť až extrému a dávať reklamný blok každých 20 minút. Znova musím poukázať na ťažký amatérsky prístup s príkladom TV v USA alebo aj Nemecku. Tak silné zaplavenie reklamou – míňa sa účinok a buduje jedine odpor.  

Už slovo reklama, vyvoláva odpor. Spoločnosť sa nastavila na dve veci. Prerušenie niečoho príjemného a lož je samozrejmosť. Nemusí to ale tak byť. Reklama nemusí klamať, zavádzať a môže zarábať. Nefunkčnosť slovenských zákonov v praxi vybudovala asociáciu reklama – klame. Nemusí. V mnohých iných krajinách neklame. 

Poznáte reklamu ako stačí kvapka čistiaceho prostriedku na celý riad? Áno stačí. Ale nie u čistiaceho produktu dovážaného na Slovensko. Znova. Reklama neklame. Na Slovensko sa dodáva jeho nižšia kvalita. A tak by sme mohli pokračovať u mnohých ďalších produktov. 

Svet reklamy a marketingu je úžasný, dynamický, rozmanitý vyžaduje kreativitu, nápaditosť a dokážete si tento svet zamilovať. Nie však  každá spoločnosť sa správa korektne, alebo má šťastie na dobrého marketingového pracovníka. Preto pre chvíle oddychu si môžete zablokovať reklamu. 

 

Ako si zablokovať reklamu?

Neklikať na web, reklamu , vymazať si cookies, skúsiť doplnok AdBlock (Doplnok do prehliadača na blokovanie reklamy) .  

Alena Mižiková
Špecialista digitálnej komunikácie at ZSSK – Slovak Passenger Railways
ĎALŠIE V KATEGÓRIÍ

PÁČI SA TI ČLÁNOK?

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.